Moderator: Redaktörer
Emanuelgbg skrev:Bägge funkar nog bra till Junior. Arcam har lite mer pulver och funktioner som lågnivå ut men jag är svag för Naim (utseendet) och som jag vet passar bra till Guru Junior då jag hört kombon.
enJohn skrev:Vet inte om det är till någon hjälp, men jag bytte från Dynaudio X16 till ett par juniorer och skillnaden är rätt stor till Gurus fördel, även om jag gillade Dynaudiosarna och deras mer tillbakalutade presentation.
/en john
exity skrev:Som naim fantast skulle jag aldrig välja något från arcam's sortiment före naims instegsmodell, men sen finns det säkert lika mycket folk som utifrån deras ljudideal skulle säga tvärtemot.
Och i min värld är det nog tidigast vid dynaudio's contour serie som jag skulle se det som en uppgradering ifrån dina nuvarande guru högtalare - även här gäller dock, med dina ljudideal kanske du behagar ett par X18 framför det du har idag.
Oavsett vilken högtalare du väljer så bör du inte välja bort naim förstärkaren för dess låga watt specifikation, dessutom är båda högtalarna du nämner här väldigt lätt drivna.
sportbilsentusiasten skrev:Kör på Naim
Belker skrev:Ni som röstar Naim, är det för att de gör bra förstärkare alla kategorier, eller bäst av dessa två?
Tycker Naim är ett rätt coolt märke, men får känslan av att de är lite "egna", både vad gäller matchning med annat och ljudideal.
exity skrev:Belker skrev:Ni som röstar Naim, är det för att de gör bra förstärkare alla kategorier, eller bäst av dessa två?
Tycker Naim är ett rätt coolt märke, men får känslan av att de är lite "egna", både vad gäller matchning med annat och ljudideal.
jag gillar sättet som naim's förstärkeri presenterar ljudet.. vilket jag skulle beskriva som ganska framåt och dynamiskt (med risk för att låta som en flummare). Säkerligen vad som på detta forumet skulle beskrivas som ett färgat ljud med egenheter.
ante_77 skrev:Kör själv med Naim, men annars tror jag att jag hade gått på Rega Brio eller Elex-R.
Känns som att det blir någon ytterligare "punch" med Rega
Frewie skrev:ante_77 skrev:Kör själv med Naim, men annars tror jag att jag hade gått på Rega Brio eller Elex-R.
Känns som att det blir någon ytterligare "punch" med Rega
Blev en rega brio då jag skaffar ett separat lyssningsrum snart och inte behöver ht bypass iom det. Säljs för 6291:- på hembiobutiken om man är medlem, endast ett ex kvar nu så skynda fynda;).
Tror jag får den på måndag, återkommer med lyssningsintryck
Frewie skrev:Lite sugen på skivspelare nu, räcker det med planar 2 eller ska man gå på planar 3 tro?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster