Moderator: Redaktörer
Problemen med klass-d steg som de ser ut idag, som jag har förstått det, är att switchfrekvensen är på tok för låg.daja skrev:Tydligen ska den höga switch-frekvensen ge upphov till distorsion. Men den borde ju inte ge hörbara fel då den ligger utanför vad som kan höras över huvud taget?
Lite rutin borde man ju ha som hifi-recensent och kunna upptäcka om en produkt färgar ljudet över en viss grad. Är det så att vissa är "distorsion-döva" eller är detta ett bevis på att som inte har en aning om vad dom egentligen snackar om?
daja skrev:Men iaf, hur kan det mäta så dåligt när det enligt Stereophile låter så bra?
daja skrev:Lite rutin borde man ju ha som hifi-recensent och kunna upptäcka om en produkt färgar ljudet över en viss grad.
daja skrev:...eller är detta ett bevis på att som inte har en aning om vad dom egentligen snackar om?
daja skrev:Efter att läst många diskussioner här på forumet om det nämda steget har jag en liten fråga. Vilka av er som talar illa om det har hört det? Morello mf... Bara intresserad om ni har belägg för era åsikter.
Hetsporren skrev:OT: Har ägt två st. PS Audio HCA-2 och vet att de är oerhört bra!
Hetsporren skrev:OT: Har ägt två st. PS Audio HCA-2 och vet att de är oerhört bra!
The_Man skrev:Med tanke på på priset på förstärkaren så ska det inte "grumla" till det allra minsta tycker jag
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], mickecarlsson och 8 gäster