Moderator: Redaktörer
ottovonkopp skrev:Jag tycker att en Chromecast Audio ger mer feelgood än Bluetooth. Bättre räckvidd (WiFi), du behöver inte ha mobilen i närheten och slipper Bluetooth begränsade ljudkvalitet.
Talspolen skrev:Chromecast har en 3.5mm utgång. Hur är det med förstärkaren i såna här billiga grejer? Duger den analog överföringen för Spotifys ljudkvalitet?
ottovonkopp skrev:Talspolen skrev:Chromecast har en 3.5mm utgång. Hur är det med förstärkaren i såna här billiga grejer? Duger den analog överföringen för Spotifys ljudkvalitet?
Utan att veta säkert så är nog DAC:n (antar att du menar DAC och inte förstärkare) minst lika bra som i de flesta Bluetooth-adaptrar.
Använder en Chromecast Audio till en Audio Pro T3 och "inbillar" mig att det låter betydligt roligare än Bluetooth på samma pryl.
CODY skrev:http://www.kenrockwell.com/apple/airport-express-audio-quality-2014.htm
apple airport express för en tusing. Mäter bra. Är snygg.
hammarn_2 skrev:CODY skrev:http://www.kenrockwell.com/apple/airport-express-audio-quality-2014.htm
Hur funkar en sådan om man inte har några apple-pryttlar i övrigt? Jag skulle vilja airplaya allt datorljud till en sådan där (för det går väl inte med en Chromecast audio?) men för att det ska funka smärtfritt så verkar inte Windows vara ett alternativ. Korrekt?
Talspolen skrev:Air Port Express ser ut att rulla av kraftigare i det höga registret. Nåt att beakta eller är det försumbart? Jag kör bara Apple grejer så gränsnittet är passande.
ottovonkopp skrev:Är inte Airplay "kostsamt" att strömma?
Tex om du kör trådlöst och strömmar till din mobil och spelar upp på din Airplaypryl.
Dvs från internet > bredbandrouter > mobil > bredbandsrouter > Airplaypryl.
Tell skrev:Talspolen skrev:Air Port Express ser ut att rulla av kraftigare i det höga registret. Nåt att beakta eller är det försumbart? Jag kör bara Apple grejer så gränsnittet är passande.
1dB vid ~16khz är inte så farligt. Hörs väl lite men går nog att leva med o vissa kanske tillomed föredrar det.ottovonkopp skrev:Är inte Airplay "kostsamt" att strömma?
Tex om du kör trådlöst och strömmar till din mobil och spelar upp på din Airplaypryl.
Fast musik handlar ju inte direkt om några större datamängder så det är väl inget att bry sig om.
Talspolen skrev:Air Port Express ser ut att rulla av kraftigare i det höga registret. Nåt att beakta eller är det försumbart? Jag kör bara Apple grejer så gränsnittet är passande.
CODY skrev:hammarn_2 skrev:CODY skrev:http://www.kenrockwell.com/apple/airport-express-audio-quality-2014.htm
Hur funkar en sådan om man inte har några apple-pryttlar i övrigt? Jag skulle vilja airplaya allt datorljud till en sådan där (för det går väl inte med en Chromecast audio?) men för att det ska funka smärtfritt så verkar inte Windows vara ett alternativ. Korrekt?
Jag skulle tro att du behöver särskild programvara för att streama från windows. Men det går. Förr när jag hade pc använde jag airfoil. Nu är jag helt applifierad.
Tell skrev:Talspolen skrev:Air Port Express ser ut att rulla av kraftigare i det höga registret. Nåt att beakta eller är det försumbart? Jag kör bara Apple grejer så gränsnittet är passande.
1dB vid ~16khz är inte så farligt. Hörs väl lite men går nog att leva med o vissa kanske tillomed föredrar det.ottovonkopp skrev:Är inte Airplay "kostsamt" att strömma?
Fast musik handlar ju inte direkt om några större datamängder så det är väl inget att bry sig om.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster