Hej och välkommen !
Några saker att tänka på i detta fall.
Systemet du har just nu har slutsteg och delningsfilter inbyggt i basmodulen, utgången för höger satellit är en 15-polig historia för att knappar och reglage monterat på högtalaren ska fungera.
Delning vet jag tyvärr inte var den sker, men jag gissar att subwoofern spelar upp till kanske 120-200 hz. Om du vill bygga nya högtalare som ska fungera med den subwoofern får du ansluta vänster högtalare på subwoofern´s terminal och höger högtalare på själva högtalarkabeln inuti höger högtalare. Dessutom behöver du kontrollpanelen från höger högtalare för att styra volym m.m.
Kanske ett par slutna mupps kan vara ett steg upp från dom satellithögtalare du använder just nu, och det skulle rymmas i budgeten. Förutsatt att du kopplar in det enligt ovan.
Har du tillgång till verktyg som överhandsfräs, cirkelsåg, borrmaskin, lödpenna och slipmaskin går det nog ganska bra att bygga något hemma. Annars får du fundera över en väldigt enkel konstruktion som kan sågas ut hos den som säljer materialet (typ k-rauta eller beijer) och sen limmas av dig hemma.
Jag hade nog lämnat ditt nuvarande system intakt och försökt hitta en förstärkare och ett bra recept på en liten 2-vägare (typ 9LAEH) som jag sedan sparat till.
Edit: EPS-2 kolla in
http://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?t=29404Mvh Doof
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."