Det var verkligen trevligt att träffas, Henrik!
Nedan mina kommentarer om banden:
Khadavra kändes något ofärdiga. Plågades av en alldeles för vass gitarrton. Bra flum som vunnit på bättre ljud - håller med om att här finns potential.
Pymlico - Håller med här också om att de var riktigt bra när de var bra. Gillade jazz/funk-tendenserna. Ogillade den sura saxofontonen och bristen på attack från sax/klaviaturspelaren.
Structural Disorder gillade jag! Bra driv och bra häng. Sen är det ju inte alla progmetalband som har dragspel i sättningen. Köpte plattor som signerades, se där en trevlig sak med SGP - man kan snacka med banden.
Høst - Bra sjuttiotalsprog(g). Påminde mig en del om Friskt Vatten, framför allt deras andra platta. Vitala gubbar med en sångare som fortfarande hade rösten i behåll. Kanonspelning!
HB/Samla - Håller helt med Henrik. Ett musikaliskt spektakel, ett fantastiskt lekfullt hantverk. Glädje över hela linjen!
MagNiFZnt tycker jag gör sin pryl jävligt bra. Till och med Zappaska gitarrutflykter löses på två akustiska. Det blir lite jämntjockt över tid, men på en hög nivå.
Hoppas vi ses nästa år på vad som måste tillhöra Sveriges trevligaste festivaler!
/Jonas (och Pia)
Ignorance may be bliss. I wouldn't know.