Emotiva säljs nu i Sverige

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
UrSv

Emotiva säljs nu i Sverige

Inläggav UrSv » 2017-07-13 14:30

Det verkar inte vara nån som uppmärksammat att Hembiobutiken säljer Emotiva. Kanske kommer fler...
Jag har tyvärr inte tid just nu, jag ska göra ingenting en stund...

Användarvisningsbild
Dartman

Re: Emotiva säljs nu i Sverige

Inläggav Dartman » 2017-07-13 18:48

UrSv skrev:Det verkar inte vara nån som uppmärksammat att Hembiobutiken säljer Emotiva. Kanske kommer fler...

Och de har dessutom hand om reparationer och service. Vad det gäller (garanti)reparationer så betalar man för arbetstiden, delarna ingår. Torde vara ett gott alternativ till att skicka grejorna till USA tor och behöva betala frakten.

/Jonas
Ignorance may be bliss. I wouldn't know.

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2017-07-13 19:01

Hur menar du? Måste man betala för en garantireparation?

Användarvisningsbild
PiQLiQ

Inläggav PiQLiQ » 2017-07-13 19:33

Visste jag faktiskt inte!!

Användarvisningsbild
Dartman

Inläggav Dartman » 2017-07-13 20:55

EDIT: Kopierade in mejlet nedan i stället.

/Jonas
Senast redigerad av Dartman 2017-07-13 20:58, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Dartman

Inläggav Dartman » 2017-07-13 20:57

Emotiva skrev:
Hello Emotiva Friends and Family,

We value our relationship with each and every one of you, and as Emotiva continues to grow, we are establishing partnerships around the world to better serve you with enhanced sales and service support for our products.

Warranty service for international customers who purchased their equipment directly from Emotiva is normally provided at Emotiva headquarters here in the USA. While labor and materials are covered under our standard warranty, international customers are responsible for all shipping charges to and from our headquarters. Unfortunately, in some areas, shipping can be expensive and slow. Therefore, we are pleased to offer many of you another option…

While our international distributors would normally only service gear purchased through them, in an effort to provide the best possible service to our valued customers, we have made special arrangements to have some of our distributors service Emotiva gear for our international customers at a reduced rate. (Also, since we will be providing the necessary repair parts to them under your warranty, and will be working closely with them throughout the repair process, you will ONLY be paying for the labor.)

Please note that, while you will be required to negotiate and pay repair fees directly to the service center, and we will NOT be able to reimburse your labor costs, the cost to have your equipment repaired locally will almost surely be less than the cost to ship it internationally, you will avoid excessively long shipping delays, and you will be assured of a competent repair by an approved service facility.

Here is the contact information for our new partner in your region;

Hembiobutiken.se
Phone: 0046 31 456 000
Email: info@hembiobutiken.se
Website: https://www.hembiobutiken.se/

Of course, if you prefer to ship your equipment directly back to the US for warranty repair, we will be pleased to accommodate you, and to provide full warranty service at no cost to you other than shipping. If you wish to consider this option, please let us know, and we’ll confirm whether we can currently arrange local service in your area.

Thank you for your patronage of Emotiva, and should you have any questions or concerns, please feel free to email me directly at walter@emotiva.com.

All the best,

Walter Schofield

VP, Global Strategy

Emotiva Audio Corporation

/Jonas

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2017-07-13 21:43

Ok, detta kan nog gälla garanti utöver vad som går som reklamation enl konsumentköplagen. Reklamation pga tillverkningsfel måste säljaren stå för, så det är ju väldigt bra at det nu går att handla i Sverige. Har dragit mig för att köpa från USA ifall det skulle vara nåt fel på grejerna.

Användarvisningsbild
Adhoc

Inläggav Adhoc » 2017-07-13 22:41

Svenska konsumentköpslagen lär knappast gälla om man köpt varan direkt från Emotiva i USA. För dom som gjort det och det blir något fel på varan och den amerikanska säljargarantin fortfarande gäller, blir nödvändiga delar kostnadsfria för svenska kunden men arbetstidskostnad får man slanta upp till Hembiobutiken (och eventuell frakt dit också antar jag). Så tolkar jag engelskan i utskicket. Arbetstidskostnaden borde bli lägre än t.o.r Sverige-USA för ett tungt slutsteg.

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2017-07-13 22:50

Fast man köper ju av Hembiobutiken. Jag som kund har ju ingen aning om var de får sina produkter från.

Användarvisningsbild
Adhoc

Inläggav Adhoc » 2017-07-13 23:16

Trött?

Numera kan man köpa Emotiva från Hembiobutiken. Tidigare fanns ingen svensk agentur för märket. I de fall tidigare amerikansksålda steg med garantitid kvar behöver servas, kan den göras i Sverige via Hembiobutiken och man får då pröjsa för arbetstiden. Alternativet är som det var vid köpetillfället (direktkontakt mot USA): Pröjsa för frakt t.o.r. Sv-USA så står Emotiva för fiolerna av både arbetstid och delar om det är inom garantitiden.

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2017-07-13 23:27

Ok, om man köper ett steg från Hembiobutiken å detta fallerar inom garantitiden så
gäller svensk konsumentlag . . . man får steget åtgärdat gratis inkl.arbetskostnad men
får som brukligt stå för frakten själver . . . typer ?
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2017-07-13 23:36

Adhoc skrev:Trött?

Otrevlig? Självklart snackar jag inte om gamla steg som Hembiobutiken inte sålt! Tråden handlar om att man nu kan köpa Emotiva i Sverige.

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2017-07-13 23:39

Laila skrev:Ok, om man köper ett steg från Hembiobutiken å detta fallerar inom garantitiden så
gäller svensk konsumentlag . . . man får steget åtgärdat gratis inkl.arbetskostnad men
får som brukligt stå för frakten själver . . . typer ?

Om det är en reklamation får du på sin höjd en frakt till Hembiobutiken. Garanti utöver reklamationsrätt är en annan sak.

Användarvisningsbild
Adhoc

Inläggav Adhoc » 2017-07-14 02:03

Belker skrev:
Adhoc skrev:Trött?

Otrevlig? Självklart snackar jag inte om gamla steg som Hembiobutiken inte sålt! Tråden handlar om att man nu kan köpa Emotiva i Sverige.

Nej, så var det inte menat, det är jag sällan. Tråden har 2 delar innehåll. För majoriteten ägare till Emotiva-steg handlar tråden om att dom kan komma billigare undan vid eventuell service nu, än vad det varit för dom tidigare. För det fåtal som hunnit köpa via Hembiobutiken är det här en onödig tråd, för dom som inte köpt men är intresserade av stegen är det en nyhet med svensk agentur.

Återgå till Köpråd