Köpråd från Repsam

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-12-08 21:16

Grismannen skrev:http://www.repsam.se/shop/

Här finns beggade cd-spelare(och annat beggat) kanske inte dom spektakuläraste men ändå. :wink: TEAC:en kanske. 8) (1300 dock)

Den där repsam verkar ju vara en riktig bonnfångare, mycket säljsnack av typen "utklassar allt upp till 50 000 kr". Hittade följande "högtalarfynd" där:

Bild
Basen går djupare, blir mycket tightare och det som i slutändan kommer fram blir makalöst. (Se bara på audiotronics cm-3, tranmissionline med dubbla 8", dessa kostade ca 30 000kr omräknat till dagens penningsvärde). Elementen är i mycket bra skick, tyvärr är det inte samma i båda högtalarna men vid v/h lyssning kan vi ej notera någon skillnad. Här har du chansen att få ett par unika högtalare med en brilliant konstruktion och ett fantastiskt ljud till ett riktigt bra pris. Hoppas du hinner först!

Är de från sjuttiotalet? Och jämförelsen med audiotronics cm-3 (som väl alla känner till??? :lol: ) känns ju väldigt relevant. Endast 2900 kr vill de ha för skräpet. Jösses. :lol:

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-12-09 00:43

Ännu mer spännande är det med kommentaren att det inte är samma element i de båda lådorna :-D

/ B

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-12-09 01:30

Bill50x skrev:Ännu mer spännande är det med kommentaren att det inte är samma element i de båda lådorna :-D

/ B

Äsch det hörs ingen skillnad ju :lol:

Den var riktigt kul den där hemsidan. Köp begagant, spar miljön! Fin tanke, men priserna är ju helt uppåt väggarna 8)

Användarvisningsbild
Stranne

Inläggav Stranne » 2005-12-09 12:56

Lite OT kanske vi hamnar här men jag var också där inne och kollade häromdagen. Herregud vilka grejer och till vilka priser sedan?? Pioneer PD-S 507 för 1300:-, har för mig att en polare köpte en ny sådan för samma pris för 6-7 år sedan. Såg dessutom ett par BAS-högtalare (liknande de jag nyligen såg till salu på blocket, se min tråd
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8991.

"Handla hos oss och gör en tjänst för miljön" samt
"Subwoofer från Audio pro med massiva 150W förbrukning"
är fina uttryck man kan småle lite åt...

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-12-09 13:00

Detta var ju riktigt underhållande läsning. Kan inte admin
dela tråden och sätta rubriken "Fynda på Repsam?" *ler*

Användarvisningsbild
Baltazar

Inläggav Baltazar » 2005-12-09 13:35

Snälla Moderatorer, gör en ny repsam-tråd åt oss.

Det är ju hur kul som helst :D

Välkommen att betala 30-80% mindre

Jaha, tack så mycket men... Mindre än vad? :lol:

Asså, förlåt Slarten, men jag kan bara inte hålla mig.

Repsam om ett par Kef-stativare:¨

Engelska Kef är berömda för sina fina högtalare och tillhör idag överklassen. Hifi från England är alltid bra och de har den rätta traditionen av att göra fin hifi.

Ljudbilden är beroendeframkallande och högtalare tar hela din lägenhet/hud i anspråk när den sköljer ur sig vackra toner av musik

:lol: :lol: :roll:[/u]
Senast redigerad av Baltazar 2005-12-09 16:28, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-12-09 14:11

Delad, håll er i skinnet bara.. vill inte behöva flytta tråden till Övrigt.. ;)

Mvh Jocke
admin

Grismannen

Inläggav Grismannen » 2005-12-09 14:48

rhenrics skrev:
Grismannen skrev:http://www.repsam.se/shop/

Här finns beggade cd-spelare(och annat beggat) kanske inte dom spektakuläraste men ändå. :wink: TEAC:en kanske. 8) (1300 dock)

Den där repsam verkar ju vara en riktig bonnfångare, mycket säljsnack av typen "utklassar allt upp till 50 000 kr". Hittade följande "högtalarfynd" där:

Bild
Basen går djupare, blir mycket tightare och det som i slutändan kommer fram blir makalöst. (Se bara på audiotronics cm-3, tranmissionline med dubbla 8", dessa kostade ca 30 000kr omräknat till dagens penningsvärde). Elementen är i mycket bra skick, tyvärr är det inte samma i båda högtalarna men vid v/h lyssning kan vi ej notera någon skillnad. Här har du chansen att få ett par unika högtalare med en brilliant konstruktion och ett fantastiskt ljud till ett riktigt bra pris. Hoppas du hinner först!

Är de från sjuttiotalet? Och jämförelsen med audiotronics cm-3 (som väl alla känner till??? :lol: ) känns ju väldigt relevant. Endast 2900 kr vill de ha för skräpet. Jösses. :lol:

Ja dom säljer ju bara gamalt piss mestadels men man måste ju ändå kolla då alla ställen måste uttömmas om man letar efter nått billigt. Man vet ju inte om det dyker upp ett fynd en vacker dag. Men det är ju synd att det kanske är "vanligt" folk som blir blåsta med hjälp av en massa säljsnack och floskler.

Användarvisningsbild
djberndt

Inläggav djberndt » 2005-12-09 19:35

det står på sidan att man gärna ska höra av sig om man har frågor.
kan inte någon förbereda riktigt kluriga kuggisfrågor åt lurendrejaren och höra vad han svarar, samt presentera resultatet? :lol:
sådant förtjänar han..
har själv inte kunskapen som krävs, annars hade jag gjort det själv :twisted:

Grismannen

Inläggav Grismannen » 2005-12-09 20:42

Ett maffigt hemmabygge för dig som verkligen vill ha ett prisvärt alternativ. Varje högtalare väger 40kg och träkonstruktionen är gjord av ett snickeri. I varje högtalaren sitter det följande: 1 ST VERES AUDIO 12" BAS, PRIS 388:- 1 ST PEERLESS 10" BAS, 699:- 2 ST PEERLESS MELLANREGISTER, 600:-ST, 1200:- 1 ST DISKANT PEERLESS, 299:- DELNINGSFILTER 950:- L-PADS 2 ST 200:- DIVERSE BASPORTAR, DÄMPULL, ANSLUTNINGSTERMINALER TRIWIRE, ETC. HÖGTALARNA VÄGER CA 40 KG ST OCH ÄR 1,5 ÅR GAMLA. Totalpris för högtalarna utan arbetet är 14 000kr. Högtalarna fungerar mycket bra för rock och party musik, ger högt och klart ljud. De är gjorde för att kunna köras med tre-wiering. D.v.s. du kan t.ex. köra 12" basarna som separat subbe om du vill använda dem i hemmabiosystemet. Vill du bara ha extremt bra ljud driver du högtalarna med 3 separata slutsteg. Men självklart går det bra att även använda en förstärkare/slutsteg. Något man bör lyssna på för att förstå kvalitén. Ett mycket prisvärt köp för dem som har utrymmet! Vid ev. frakt kontakta oss innan beställning.
Ja vad säger ni någon som är intresserade av dessa?
Bild

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2005-12-09 22:14

Rådet är att totalnobba Repsam, överpriser på loppisfynd som säljs med ruggigaste tweak-jargong jag sett.. :?
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-12-10 00:08

Ja jävlar, vilka pajaser! 8O

Användarvisningsbild
Repsam

Vår prissättning

Inläggav Repsam » 2006-01-27 01:14

Hejsan. Mitt namn är Thomas Jönsson och jag är grundare och ägare av företaget Repsam.
Jag tackar väldans för er uppmärksamhet och tycker det är väldigt kul och givande att höra era reaktioner på våran firma, och här kommer förklaringar till några av era kommentarer om företaget.

Repsam riktar sig med en stor del av utbudet till den vanlige Svensson, men även med en hel del till de mer insatta och till rena audiofiler. Prissättning är ett svårt ämne och vi försöker hela tiden se på detta med nya ögon och justera oss. Vad någon är beredd att betala för en vara kan bete sig mycket märkligt. Många insatta audiofiler, som jag gissar att de flesta på denna tråden är, vill i mångt och mycket köpa så billigt som möjligt och har mycket kunskaper. För dig kan många av våra priser tyckas dyra då du vet andra ställen där man kan få tag på dessa varor eller liknande mycket billigare, du vet vad man bör undersöka på högtalarna och du vet vad ett bra ljud är. För dig gissar jag att de flesta av våra billigare produkter känns dyra, medan våra dyra produkter känns ganska okej. Kanske låter konstigt, men då det är lättare att hitta billigare produkter just billigt vet du förmodligen hur man gör detta. Tyvärr är det mycket svårt att hitta de dyra produkterna billiga, därav blir prissättningen för dessa produkter förmodligen ok för dig. Medan den vanlige Svensson har svårt även för att få tag på de billiga produkterna och tycker då att våra produkter är billiga när han jämför vad han får mot t.ex. Siba och OnOff, där du säkert själv inte skulle handla dina HiFi produkter.

Det nämndes t.ex. B&W dm-2 som vi tar 2 900kr för. Detta är ett par högtalare som inte syns på marknaden så ofta och har transmissionline konstruktion. Kan någon här inne visa mig en tranmissionline konstruktion med liknande element som idag kostar mindre än 3 000kr? Tänk efter hur mycket man behöver betala för ett par nya för att få samma ljudkvalité som dessa. Under nuvarande reor med rejält rabatterade priser kan alternativet vara Proson Conquest 6020 – Calvados som kostar ca 1 500kr på Siba, stycket. Alltså 3 000kr för paret.
Alla här inne som tror att B&W DM-2 låter sämre än dessa får gärna ringa mig och förklara hur ni tänker – 0702-975132. Jag tror att de flesta förstår vart jag försöker komma. Jämför man med nytt så kommer man tyvärr inte så långt i ljudväg för ca 3 000kr. Självklart låter de inte lika bra som ett par CM-3 från audiotronic och det påstod vi inte heller. Det vi påstod var att tranmissionline brukar kosta mycket. Förmodligen behöver man lägga ut någonstans 6-7000kr för att få samma ljud med en vanlig konstruktion, som givetvis skulle kosta mycket mer som transmissionline då dessa är så fruktansvärt mycket dyrare att bygga. (Det är dock inte alltid som merpriset för en dyrare teknik ger motsvarande lika mycket bättre ljud.).

Så tycker du då att vi lurar personer som kommer in och köper dessa högtalarna för 2 900kr då det han annars kan få är t.ex. Proson Conquest 6020? Vad gäller övriga produkter i vårt sortiment så är det precis samma sak som gäller. Pioneer PD-S507 kostar 1 300kr, tror du att Sibas billigaste Sony CDP-XE270 för 1350kr spelar bättre? (Kom ihåg, är du en Svensson har du bara möjligheten att välja produkter från företag då ni ej har kunskapen att själva göra rätta beslut, vilket i princip blir alla nyförsäljande företag av HiFi samt Repsam.).

Prissättning är återigen inte lätt och vi har stött på folk som har betalt grova pengar för saker som andra slängt på tippen. Detta kan bero på att man har resten av prylarna i samma serie, att produkten har högt affektionsvärde på något sätt eller att man t.ex. samlar på dessa typer av produkter.
Vi har hört talas om high-end prylar som varit på väg till tippen, men gett borts gratis. (Kef:s variant av våra technics sb-7000 t.ex, som är bättre.) Vi har även hört talas om t.ex. hk avr-8 500 som räddats från tippen, en 20kg klump som kostade 20 000kr. Å andra sidan finns det folk som lyckats kränga ett par halv defekta och dåligt ommålande JWS unique 5 000 för 2000kr. Högtalare som på sin tid kostade runt 1000kr. Tyvärr upprepar historien sig hela tiden och det beror på folks okunskap och detta har lätt till att Repsam har bildats där vi kan hjälpa ut med kunskapen från hifi entusiaster (DIN kunskap) och erbjuda produkter till vanliga Svensson som är mycket mer fördelaktiga än att köpa nytt och kan få tag på sällsynta och exklusivare produkter till entusiasten.

Därmed kan jag svara på frågan vad vi är 30-80% billigare än. Jo vi är 30-80% billigare än vad motsvarande produkter kostar nya.

Någon tog upp Bas sm-150n som är en omtalad högtalare. Vår prissättning utgår från vad högtalaren presterar och hur den ser ut. Den ser bra ut och presterar ett hyffsat ljud. 6 000kr tycker vi inte den är värd men verkligen de ca 2 000kr vi tar betalt för den. Vi har tidigare sålt ett par och ägaren av dessa är mycket nöjd.

Notera att jag som äger och driver företaget har begränsade kunskaper om HiFi och att jag blott är 21 år gammal, därför vädjar jag till din kunskap och dina tankar för att komma vidare med företaget. Tycker du att någonting verkar orimligt dyrt, berätta och förklara så får vi se om vi ändrar priset. Har vi angett fel information ge oss den riktiga och en källa som kan konfirmera detta så kan vi uppdatera hemsidan. Repsam arbetar åt dig, säg till hur vi ska göra för att fungera bra, för att företaget ska fungera bra mot både entusiasterna och de mindre intresserade. Men kom ihåg att vi är ett kommersiellt företag och måste ha täckning för vad vi gör, vi måste alltså tjäna nog med pengar för att gå runt. Repsam är förmodligen den största (som endast säljer begagnat.) försäljaren av begagnad HiFi genom tiderna i Sverige och vi håller på att utveckla en ny nischbransch. Det finns inga tidigare firmor att följa, det finns inte heller några uttalade rätt eller fel. Därför är din input så väldigt viktig för att företaget skall utvecklas åt rätt håll, vad är dina förslag, vad ska vi göra för att fungera som du vill, hur förbättrar vi oss?

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-01-27 01:26

Ett mycket trevligt inlägg.

Din ungdom ursäktar allt. Visst kan vissa priser te sig rätt absurt höga, medan
andra är högst rimliga. Var och en bedömer väl själv. Lycka till framöver!

Men varför är inte inlägget underskrivet?

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2006-01-27 01:54, redigerad totalt 3 gånger.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
guldfisk

Inläggav guldfisk » 2006-01-27 01:28

Jag köpte min Pioneer PD-S507 för 1300 kr för 6 år sedan och sålde den i höstas för 400 kr. Det tyckte jag var rimligt, med tanke på att den har en högljudd (tickande) mekanik, legato link samt naturligtvis hade slitits en smula.
...perspektiv...

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Re: Vår prissättning

Inläggav The_Man » 2006-01-27 01:30

Repsam skrev:Därmed kan jag svara på frågan vad vi är 30-80% billigare än. Jo vi är 30-80% billigare än vad motsvarande produkter kostar nya.

Ointressant vad en "motsvarande" ny produkt kostar, motsvarnde för dig eller motsvarande vad kunden anser?...enda som är intressant är vad just den produkten som säljs begagnad kostade ny....gamla högtalare är igentligen inte värt nåt(enligt mig) dom bli ju ganska sliten med åren, i alla fall dom flesta.....enda högtalare som kan vara värd lite pengar är såna det är lite samlar värde på...då kan man ha en helt annan prissättning, då handlar det om nåt helt annat än kvaliten på produkten.
Ta inte livet för seriöst du kommer ändå aldrig ur det levande

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2006-01-27 01:34

repsam jag bjuder 5000:- om ni har ett nad 208 .. :)

edit: nehej förlåt det var inget köp/sälj det här nej. Tar tillbaka :oops:

mvh
/Pinnick
Senast redigerad av Pinnick 2006-01-27 01:36, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-01-27 01:36

Jag bjuder 5010:-!

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2006-01-27 01:37

Ja det var verkligen ett förvånansvärt välskrivet och trevligt inlägg.

Jag fick en annan uppfattning av att tidigare enbart ha läst vissa av annonserna, granskat produkten och priset.
Kanske bygger det på egna fördomar, eller ?

Mycket trevligt att du tog dig tid att skriva här och hoppas att ditt företag går bra.
Du kommer säkert få mycket råd och synpunkter från vänliga forummedlemmar och jag hoppas verkligen att du tar till dig råden.
Senast redigerad av MP_inaktiv 2006-02-05 18:05, redigerad totalt 2 gånger.
Ha ett fint liv.
Våga stå för något, hyckla aldrig !

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2006-01-27 01:45

I rimlighetens namn måste man ta hänsyn till vad motsvarande produkter kostar som beg. Hifi i våra ordinarie beg. Hifi butiker och inte vad det kostar på tippen eller på loppmarknaden, men jag kan hålla med om att vissa objekt har tett sig orimligt floskelbeskrivna och haft ett tveksamt pris för att det ska verka seriöst.

Nu vet jag bättre.
Undvik att vara så överdrivet beskrivande och håll dig till sanningen så ser det bättre ut :)
Senast redigerad av MP_inaktiv 2006-02-05 18:04, redigerad totalt 1 gång.
Ha ett fint liv.
Våga stå för något, hyckla aldrig !

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2006-01-27 02:03

femtio spänn då! .. ;) Hoppas inte tråden sprängs nu :oops: Mitt sista bud.

edit: Jag kom ju på att jag måste hejda mig lite när det gäller eletronik... Men repsam har ni några nad 208 måntro? :)

mvh
/Pinnick
Senast redigerad av Pinnick 2006-01-30 20:01, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
matte

Inläggav matte » 2006-01-27 02:39

Asså...Tomas är helt okej kille,jag vet för jag är bekant med honom.
Men tyvärr ser jag honom mer som säljare än entusiast...
Repsam har jag gjort ett par klipp hos,men ajaj vad mycket sk "bråte" jag sett där oxå :lol:

m
And if the band you`re in,
start playing different tunes.
I see you on the Dark side of the moon!

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2006-01-27 12:14

vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta, gråta antagligen. du får va hur ung du vill, jag hade inte ens kommit på såna beskrivningar när jag va 15. jag anser att du är en skojare, undra bara hur du blir om 20-30 år?
Dom flesta konversationer är i själva verket monologer som framförs i närvaro av ett eller flera vittnen.

nu med adekvat domestisk vokabulär disponibel.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2006-01-27 14:02

Ett tips till Repsam i all välmening:
Jag tycker det vore bättre att inte hitta på en massa saker om produkterna och lägga överdrivna värderingar utan att ha kunskapen om vad det är man värderar. Det ser inte seriöst ut. Informera istället det du vet om produkterna.

Användarvisningsbild
swek

Inläggav swek » 2006-01-27 15:00

Gud vad motbjudande det är med säljare som använder uttrycket "vanlig Svensson" som om det är lika med "idiot som inte har någon koll".

...jag kanske är naiv. Men låt mig vara det då.

Användarvisningsbild
matte

Inläggav matte » 2006-01-27 15:01

Tänker bara på det faktumet att jag heter Svensson i vekligheten... :lol:

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-01-27 15:04

matte skrev:Tänker bara på det faktumet att jag heter Svensson i vekligheten... :lol:

Tur du inte heter Medel i förnamn då...... :mrgreen:
Ta inte livet för seriöst du kommer ändå aldrig ur det levande

Användarvisningsbild
matte

Inläggav matte » 2006-01-27 15:05

Nästan... :lol:

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2006-01-27 20:10

Edit: Raderat, var för dumt...
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-01-28 22:27

När man är sist i tråden kan man ju ta bort sitt inlägg,
alltså radera det på riktigt.

Men nu är du inte det längre! :wink:

Vh, iö

Nästa

Återgå till Köpråd