Ja rörwatt är något helt annat. S6 verkar gå i triod klassA mums!!! Jag kör mitt slutsteg i triod för de mesta 50w annars kan jag vid behov koppla in UL i 1/3, 2/3 eller 3/3 delar av effekten. I UL petar min Cary V-12r ur sig 100w. I triod klassA 50W med peakar på 75W.
Men med vanliga högtalare är det sällan man tar ut mer än några watt. Min kompis kör ett AR ref steg med VU-mätare, till detta JBL array1000. Det är sällan VUmätaren rör sig trots hög volym. Så 30 rör watt lär nog överraska dig. Sen är ju S6aan inte den mest dynamiska stärkaren, men den spelar nog musik som bara den.
Du kan nog köra EL34, EL34B, 6CA7 samt KT77, nog säger jag men de är ekvivalenter och du kan på S6 ställa BIas själv, vilket är en förutsättning.
http://www.thetubestore.com/EL34-6CA7-KT77-Tube-ReviewsJag kan köra mitt steg med alla KT varianter och EL eqvivalenter. Jag har testat vanliga EL34 winged C, shuguan EL34B, KT88 shuguan och nu väntar jag på en uppsättning KT77 Gold lion.
På min ändras inte uteffekten men ljudet blir olika med olika rör. Eftersom du själv kan ställa BIas kan du ändra ljudet lite, om du kör kallare blir ljudet lite ljusare, med en varmare inställning blir ljudet mustigare.