Moderator: Redaktörer
hattebubben skrev:Hej Cortado! Som du vet är det svårt med ord förklara vad jag upplever ljudmässigt men här kommer ett försök: Tidigare drev jag dom med V1 reference mk2 . USA design tillverkad i kina , ett moster på 38 kg som lät väldigt bra ( rör i försteget och ca 2x 300 w i 4 ohm) men som den klant jag är pajade jag den med fel rör så att laga den är ett projekt. Så mitt köp av primare av en kompis för ett bra pris så var det för att överhuvudtaget kunna lyssna på musik för tillfället. Primares svaghet upplever jag som att ljudet i övre registret blir hårt o vasst och balansen över hela registret blir lite ojämnt men låga registret låter väldigt bra. Hoppas att det inte låter för flummigt utan att du kanske förstår mig.Ha det bra
hattebubben skrev:Där har du en poäng. När jag läser om renaissance verkar det vara så att dom flesta kör med separata slutsteg och är väldigt nöjda med det.
Beakungen skrev:Nja 3.3 ohm stämmer nog inte. De är i bara basen under 3ohm vad jag vet. Ren 90 och 80 är inte roliga laster. De kräver bra med effekt ner till minst 2ohm gärna lägre.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster