lennartj skrev:Just så, t.ex.
Kan det vara nåt stök med småsignalsrören eller tror du att det är slutrören som är trötta?
Det är 3 st E88CC
Moderator: Redaktörer
lennartj skrev:Just så, t.ex.
avr7000 skrev:lennartj skrev:Just så, t.ex.
Kan det vara nåt stök med småsignalsrören eller tror du att det är slutrören som är trötta?
Det är 3 st E88CC
adagio skrev:Det råkade vara sig sämst det var dåtidens mest fruktade best, en interceptor vid namn MIG-25 FOXBAT som rymde och till västs förvåning landade i Japan. Piloten hoppade av, svår prestigeförlust för Sovjet som krävde tillbaka planet. Det fick de efter flera månade, delvis i delar men varenda del var märkt med japanska tecken.....
Rören var helt nya för väst och användes i planets radar, mycket kraftfulla rör som vi idag ser i bla en del OTL-konstruktioner. Så var det med det.
Laila skrev:Hej Stefan, här finns en möjlig ersättare till dina E88CC . . . ryska Voskhod-raketer
brukar hålla en hög å jämn kvalitet(när matchade) enligt mina erfarenheter.
Om du har tid så kan du leta efter varianten med ett EV(militärversion) på slutet, men de
är gissningsvis ganska dyra numera.
Btw när du ändå är på/i tråden . . . några framsteg gjorda med skivspelaren . . . typ ?
'lennartj skrev:avr7000 skrev:lennartj skrev:Just så, t.ex.
Det är 3 st E88CC
Det fina med rörförstärkare är att man slipper spekulera om vilka rör som är sämst, det är bara att byta och lyssna.
Har du inte själv någon uppsättning att byta med och inte känner någon annan som har på närmare håll än Göteborg, så skicka mig ett PM , så löser vi det på bästa sätt.
Vinylcalle skrev:adagio skrev:Det råkade vara sig sämst det var dåtidens mest fruktade best, en interceptor vid namn MIG-25 FOXBAT som rymde och till västs förvåning landade i Japan. Piloten hoppade av, svår prestigeförlust för Sovjet som krävde tillbaka planet. Det fick de efter flera månade, delvis i delar men varenda del var märkt med japanska tecken.....
Rören var helt nya för väst och användes i planets radar, mycket kraftfulla rör som vi idag ser i bla en del OTL-konstruktioner. Så var det med det.
Så himla fruktad vet jag inte om den tvunget var. Det var ju tänkt att möta/genskjuta högt flygande bombplan och allt krut lades ner på snabb acceleration och stigförmåga samt hög toppfart. I en kurvstrid eller liknande hade det ingen chans mot många andra samtida konstruktioner.
Men visst är det ett häftigt flygplan, stort som ett as också.
Mvh Carl
adagio skrev:Vinylcalle skrev:adagio skrev:Det råkade vara sig sämst det var dåtidens mest fruktade best, en interceptor vid namn MIG-25 FOXBAT som rymde och till västs förvåning landade i Japan. Piloten hoppade av, svår prestigeförlust för Sovjet som krävde tillbaka planet. Det fick de efter flera månade, delvis i delar men varenda del var märkt med japanska tecken.....
Så himla fruktad vet jag inte om den tvunget var. Det var ju tänkt att möta/genskjuta högt flygande bombplan och allt krut lades ner på snabb acceleration och stigförmåga samt hög toppfart. I en kurvstrid eller liknande hade det ingen chans mot många andra samtida konstruktioner.
Men visst är det ett häftigt flygplan, stort som ett as också.
Mvh Carl
Nja, dåtidens flygvapen ansåg ju att "dogfight" var förlegat. Det var BVR som gällde. 3500km/h 20.000m 100 mils aktionsradie gjorde den nog till en av NATOs största huvudvärk i luften. Väst hade inget som matchade förutom SR-71 och inte ens det spaningsplanet gick säkert. MIG-25 var mer manöverdugligt ju snabbare de flög, under ljudhastigheten hade de knappt styrfart. Men snacka om present, att få fiendens ess att landa på hemmaplan.
avr7000 skrev:Kan man köra 6550 istället och vad skulle ljudskillnaden bli i så all om någon?
avr7000 skrev:Kan man köra 6550 istället och vad skulle ljudskillnaden bli i så all om någon?
avr7000 skrev:Min rörkunnige bekant kan då enkelt mäta späningen och se om det passar med 6550 och sedan byta rör och ställa Bias?
avr7000 skrev:Vet inte riktigt...
Ser ut som en proffsig byggsats... Har inget schema...
avr7000 skrev:Vet inte riktigt...
Ser ut som en proffsig byggsats... Har inget schema...
lennartj skrev:avr7000 skrev: två slutrör är märkta 6550/KT88 vid rörsocklarna.
paa skrev:lennartj skrev:avr7000 skrev: två slutrör är märkta 6550/KT88 vid rörsocklarna.
Kan det vara så att man kan märka KT/88-rör som 6550, men inte 6550-rör som KT88?
avr7000 skrev:Nätkondingarna ser ju lite suspekta ut... det stämmer väl oxå med lyssningsintryckket, att den distar lite och blir lite instabil när man pressar den... nätdelen viker ner sig.
Är det någon som har schema så jag kan ta reda på vilka kondingar jag skall köpa.
Stefan
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster