Tjena alla,
Är alldeles färsk här på forumet, så var gärna inte allt för avstötande. ;P
Jag är en person som älskar att låta mig behagas av välljud och film på hög nivå. Därför har jag planer på att köpa ett juste allroundsystem för film och musik, men har inga extrema ekonomiska resurser eftersom jag är student.. Jag tänkte att ni kanske kunde ge lite tips på bra produkter.
Kraven jag har är att det ska vara "rimliga" priser, "mycket god återgivning för pengarna" samt uppgraderingsbart.Till att börja med har jag tänk köra "hemmabion" i stereo och sedan, när pengar finns att tillgå, köpa fler högtalare.
Jag har just införskaffat en begagnad "Denon AVR-2105", vilken jag förstått är en god grund, som även mår bra av att senare uppgraderas med en extern effektförstärkare. Till denna har jag funderat på om jag skall köpa en Denon DVD-2910 och ett par ino-högtalare.
Är detta en förnuftig anläggning? Vad för högtalare skall man köra på? piP med basmodul? Eller slå på stort och köpa pi60 (om förstärkaren orkar med förstås)? De skall stå centralt i ett 50 kvm stort, symmetriskt rum.