Jag håller nog Guds Spelemän högst, men man behöver inte välja

Moderator: Redaktörer
Dartman skrev:Gentle Giant - Octopus
Igen. Fan vad bra den är!
/Jonas
PekkaJohansson skrev:Gräsänklingskväll och jag och katten hör Genesis "Foxtrot" i aldrig tidigare hörd ljudkvalitet. Jag får ett glas rött och dillskruvar och katten har nyss fått sin favoritmat. Behöver jag säga att vi trivs?
Med vänlig hälsning
Pekka
mhr1229 skrev:PekkaJohansson skrev:Gräsänklingskväll och jag och katten hör Genesis "Foxtrot" i aldrig tidigare hörd ljudkvalitet. Jag får ett glas rött och dillskruvar och katten har nyss fått sin favoritmat. Behöver jag säga att vi trivs?
Med vänlig hälsning
Pekka
Vilken utgåva ska man lyssna på då? Genesis har ju tyvärr aldrig gett ut några vidare inspelningar. Underbar musik, halvkasst ljud. Finns det hopp?
PekkaJohansson skrev:mhr1229 skrev:PekkaJohansson skrev:Gräsänklingskväll och jag och katten hör Genesis "Foxtrot" i aldrig tidigare hörd ljudkvalitet. Jag får ett glas rött och dillskruvar och katten har nyss fått sin favoritmat. Behöver jag säga att vi trivs?
Med vänlig hälsning
Pekka
Vilken utgåva ska man lyssna på då? Genesis har ju tyvärr aldrig gett ut några vidare inspelningar. Underbar musik, halvkasst ljud. Finns det hopp?
Det mest hoppingivande är oftast det tidigast utgivna på kompaktskiva. I det här fallet har skivan katalognummer CASCD 1058 och är utgiven på Virgin
1985. Samma master finns på andra pressningar från samma tid. Avstå från återutgivningarna med Genesis både i form av "Definitive edition" på cd och ännu senare varianter på SACD!
Med vänlig hälsning
Pekka
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster