Vh, iö
Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:... snarare är systemet gjort så det låter väsentligt mindre bakåt än vad som är vanligt, så väggen inte skall spela så stor roll.
...
music4ever skrev:Om man ska dela till basmoduler, finns det då någon/några fördelar och nackdelar att välja pi220s över till exempel i64s?
IngOehman skrev:Vad sägs om detta - jag lägger ut en bild då den är klar (inte jättemånga veckor från nu).
Lite kort om den (pi220 är det som Morgan lagt ut tjusigt konstifierad) så kan jag säga att det är en trevägare med fem högtalarelement, och det är två 12"-basar i den, som har cirka 10" stora membran.
I registret där en konventionell högtalare drabbas av utsläckning vid placering nära en vägg, riktar denna högtalare ljudet framåt, således att effekten av väggen bakom minskar betydligt. Den har även medel att justera klangbalansen på reflekterat ljud, vilket är användbart framförallt om man använder dem friplacerade.
Varianten som heter pi180 har två tiotumsbasar, med cirka 8,3" stora membran.
Vh, iö
hifikg skrev:Man kanske borde hänga på telet och smyga runt i buskarna i Täby för att fånga första bilden. Undrar om H&M betalar lika bra som Motor und Sport, eller vad de heter nuförtiden.
spännande!Nattlorden skrev:IngOehman skrev:Nattlorden skrev:
Sorry... jag får det bara till fyra då... 1 diskant, 1 mellanregister, 2 basar - 4....
Ja, dom fyra.
Och sen en till.
Nu är du onödigt tråkig.![]()
Eftersom det då visst inte var en mer av något jag skrev.... superdiskant eller sub-bas?
MagnusÖstberg skrev:spännande!Nattlorden skrev:IngOehman skrev:Ja, dom fyra.
Och sen en till.
Nu är du onödigt tråkig.![]()
Eftersom det då visst inte var en mer av något jag skrev.... superdiskant eller sub-bas?
IngOehman skrev:Någon som vågar gissa hur många delar mdf som går åt för att få ihop ett par sådana dära?
Vh, iö
IngOehman skrev:Någon som vågar gissa hur många delar mdf som går åt för att få ihop ett par sådana dära?
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster