Moderator: Redaktörer
CODY skrev:Jo. Tänk om man skulle försöka klämma in även radio och hörlursförstärkare i samma låda som, phono-, line- och effektförstärkareMen så tokig är nog ingen.
CODY skrev:Jo. Tänk om man skulle försöka klämma in även radio och hörlursförstärkare i samma låda som, phono-, line- och effektförstärkareMen så tokig är nog ingen.
RogerGustavsson skrev:Den som stör sig på antalet burkar kan väl göra ett gemensamt hölje? Som här med grejor från Quad.
Thomas_A skrev:Önskemål:
Ställbar kapacitans och last. Helst byta kompnonenter enkelt.
Monoswitch
Subsonic med monokoppling bas under 150 Hz.
DorreN skrev:Missar jag något i det nyuppdaterade förstainlägget eller är det bara ett phonoförsteg för MM-pickup?
/David
Nattlorden skrev:Låter som en lysande idé att välja en filosofi och optimera efter den.
HolographicAudio™ skrev:DorreN skrev:Missar jag något i det nyuppdaterade förstainlägget eller är det bara ett phonoförsteg för MM-pickup?
/David
Hej David!
Det är helt korrekt uppfattat, detta är ett RIAA steg optimerat för MM-pickup.
Med vänlig hälsning,
Lars
RogerGustavsson skrev:Med en så stor låda tillgänglig vore det kanske passande med att klämma ett försteg också?
RogerGustavsson skrev:Jag är förespråkare för att ha RIAA-steget i skivspelaren. En stapel med lådor tilltalar mig inte. Förr i tiden hade man möjligen ett försteg, radiodel och effektförstärkare. Nu kan stapeln bli utökad med DAC, hörlursförstärkare, aktivt delningsfilter och mångkanalprocessor etc.
tobm skrev:Jag har ett Sentec PP9, det har utbytbara moduler för MM- respektive MC-pickuper. Är det en möjlighet?
HolographicAudio™ skrev:Impedance
Omkopplare med tre lägen; 43k / 47k / 51k Ohm.
Capacitance
Omkopplare med tre lägen; 100pF / 150pF / 200pF.
Laila skrev:MM: Ingångskapacitanser: 33 pF, 100 pF, 150 pF, 330 pF samt 1st valfri insticks eller lödningsbar.
Ingångsresistanser: 33 kOhm, 47 kOhm, 68 kOhm, 100 kOhm samt 1st valfri insticks eller lödningsbar.
Förstärkning: 40 dB å 50 dB.
MC: Ingångsresistanser: 30 ohm, 100 ohm, 390 ohm 1 kohm samt 1st valfri insticks eller lödningsbar.
Förstärkning: 60 dB å 67 dB.
Monoknapp, samt om möjligt, balanskontroll.
Motivering: Med ovan skulle samtliga mina nuvarande, samt troligen även ev. framtida, puppar
enkelt kunna få en någorlunda optimal belastning å injusteringsmöjlighet. . . typ.
HolographicAudio™ skrev:DorreN skrev:Missar jag något i det nyuppdaterade förstainlägget eller är det bara ett phonoförsteg för MM-pickup?
/David
Hej David!
Det är helt korrekt uppfattat, detta är ett RIAA steg optimerat för MM-pickup.
Med vänlig hälsning,
Lars
Användare som besöker denna kategori: entt och 51 gäster