AndreasArvidsson skrev:Ja jag skulle också säga att rummet är väldigt viktigt och personligen så kan jag inte lyssna på skräning metal eller punk med full belåtenhet om det inte är ett rum med ganska kort efterklang.
Jag har lyssnat på många anläggningar som kan presentera jazz och klassiskt väldigt fint, men så fort man drar på riktigt skräning musik så är det som en ishacka i örat oftast.
Mitt egna anläggning är byggt specifikt för att kunna spela denna typ av skivor då metal är min primära lyssningsgenre.
Intressant, får man veta vilken kombo du sitter på och hur mycket har du arbetat med ditt eget rum?
När jag startade tråden så var ju tanken att slå till ganska snart. Dock har många bra kommentarer kommit in i leken och jag är inte lika säker på första bästa är en bra idé längre. Den lyssningsstund som jag hann med igår hemma, så föll tankarna på tänkt om jag hade ett par Inos nu då hade jag... Och där upphörde tanken och tänkte, ja vad skulle vara så mycket bättre? Skulle säkert kunna spela betydligt högre fast jag kände inte alls att det behovet fanns. Små microdetaljer söker jag inte så mycket när jag lyssnar på metal.
Har just nu 2 funderingar som jag skulle vilja bolla lite.
1. Ska pröva lite nya placeringar i rummet och se om jag kan dämpa en hård vägg lite provisoriskt. Jag upptäcker mig själv ofta att nyfikenheten på musiken och gruppen är mer spännande än hurvida högtalarna återger allt.
2. Inos gör mig fortfarande nyfikna och tror det kan lyfta min musik ett steg till. Funderingen går på köpa ett par piP eller Guru, begade. Andrahandsvärdet är rätt bra har jag för mig och skulle jag ex köpa ett par för 10, upptäcka efter 1 månad att nej de passar mig inte alls så kanske jag kan sälja utan för stora bekymmer och tappa 1tusenlapp eller så...