Så mellan huvudrätt och kaffe bänkade sig 17 personer i åldrarna 14-86 år för att avlyssna Jessica Pilnäs "There must be an angel" på "referensnivå"

Flera höjda ögonbryn och sneda smilgropar bekräftade upplevelsen. Det var lite roligt...

Moderator: Redaktörer
Kalejdokom skrev:Till våren/sommaren (när vädret medger) tänker jag mäta upp dom utomhus och då kanske det blir läge att ratta lite utifrån mätresultaten.
matssvensson skrev:Tjusigt!
Kalejdokom skrev:...DCX2596...
Kalejdokom skrev:Kalejdokom skrev:...DCX2596...![]()
Ny modell, kanske därför den distar? Ska förstås vara DCX2496.
Nåväl, igår kom det paket med PostNord - den i särklass snabbaste leverans jag varit med om. Beställde MiniDSP av Högtalarshoppen (i Höör) i söndags och kl 10 igår morse (tisdag) klämtade klockan i min mobil om att det var dags att åka till ICA-butiken för leverans.
Nu är den hjälpligt installerad och testad med samma delning och filterinställningar jag hade i DCX:en - och det DISTAR INTE. Bruset är dessutom knappt hörbart (efter att jag fått dämpa utsignalen för att matcha den höga känsligheten på mitt NAD-steg, som tyvärr saknar nivåreglering på ingångarna).
Emanuelgbg skrev:Dämpar du i miniDSP menyer då?
Almen skrev:Wow, detta är imponerande. Ja, en lyssningssession vore intressant.
nuffe skrev:...alla har ändå en åsikt om hur det ska låta
Kalejdokom skrev:nuffe skrev:...alla har ändå en åsikt om hur det ska låta
Det var kanske en bra idé - att inte göra det själv, utan bjuda in till en workshop med nollställda filter, så jobbar vi oss fram till någon slags konsensus. Poppar popcorn, ser lite film och alla är lagom nöjda. Tills dagen efter då jag börjar om igen...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster