Kalejdokom skrev:Om jag hade haft ett par OA14 hade jag försökt byta till en Scanspeak Revelator 6,5 tums bas. Dom är helt magiskt bra i 35 liter. Problemet är väl att korgen är för stor - 182 mm ytterdiameter. Går det att få plats, eller måste det vara 165 mm korg?
Edit: kollade på lite bilder av baffeln och med en specialfräst montagering går det säkert att få till ett utanpåliggande montage av 18W

.
Ja det ska nog gå att få till på ena eller andra viset, jag mätte lite och det saknas 6mm på innerdiameter/hålet som säkerligen går att ta upp. Även ytterdiameter går att ordna med lite god vilja som sagt.
Jag har kikat på din byggtråd med OA50.XLR (riktigt coola) det är absolut lockande att börja med ett projekt i någon form, problemet är väl mest mina högst begränsade kunskaper I vad som här krävs...delningsfilter osv.
Iofs så vet jag att folk är hjälpssmma här på faktiskt...
Jag fyndade OA14 igår, de är i jakaranda och skicket är near mint. )Dock en skiftning i färg på en sida, jakaranda mörknar av dagsljus/solljus och de delar som står skyddade behåller den ljusare originalfärgen. (Ofta tror folk att det mörka är ursprungstonen och att det ljusa är blekt)
De ska ändå slipas lätt och få ett skyddande laget av hårdvaxolja, poleras...
Mina skills ligger mer åt det konstnärliga hållet, jag gillar ytor och form, färg.