Moderator: Redaktörer
Eri skrev:Det kommer säkert bli riktigt bra. Väldigt spännande projekt.
nuffe skrev:Snyggt![]()
Det kan bli riktigt bra, eller det vill bli riktig bra!
Henrik
solhaga skrev:Eri skrev:Det kommer säkert bli riktigt bra. Väldigt spännande projekt.nuffe skrev:Snyggt![]()
Henrik
Eller i varje fall mycket tilldragande; varje magnet kan lyfta 25 kg!
Ett par SLAM! består av 544 magneter...
Nattlorden skrev:solhaga skrev:Eri skrev:Det kommer säkert bli riktigt bra. Väldigt spännande projekt.nuffe skrev:Snyggt![]()
Henrik
Eller i varje fall mycket tilldragande; varje magnet kan lyfta 25 kg!
Ett par SLAM! består av 544 magneter...
Var jäkligt försiktig i monteringen då... det där låter som krafter som kan klippa av/krossa en finger med lite otur.
Nattlorden skrev:Känns som det siktas på en kommersiell produkt down the line, pun intended.
solhaga skrev:Nattlorden skrev:Känns som det siktas på en kommersiell produkt down the line, pun intended.
Varje sektion i motorn ovan kostar dock cirka 250:- enbart i råmaterial; mitt arbete och maskinkostnad oräknat.
Nattlorden skrev:solhaga skrev:Nattlorden skrev:Känns som det siktas på en kommersiell produkt down the line, pun intended.
Varje sektion i motorn ovan kostar dock cirka 250:- enbart i råmaterial; mitt arbete och maskinkostnad oräknat.
15:- i Kina ?
robert293 skrev:påminn mig om att inte ha en nyckelknippa på mig nästa gång jag hälsar på![]()
Rätt som det är sitter man inopererad i ett par AMT hahaha.
robert293 skrev:Skämt å sido....Du tyckte inte de du har var tillräckligt extrema? för de lät väldigt bra o fysiken var ju smått på sjuk.
Nattlorden skrev:En sensor på om du sitter eller står upp plus lite hydraulik skulle kunna fixa det också. *fniss*
darkg skrev:Bakre polstyckena kanske skulle kunna ha en knivprofil eller fas, antingen i järnet eller om magnetfältet blir knasigt då på pålimmade plastbitar?
solhaga skrev:darkg skrev:Bakre polstyckena kanske skulle kunna ha en knivprofil eller fas, antingen i järnet eller om magnetfältet blir knasigt då på pålimmade plastbitar?
Jag har provat det i de nuvarande AMT:erna utan annat synbart resultat än att frekvenserna för höjningarna sjönk.
darkg skrev:solhaga skrev:darkg skrev:Bakre polstyckena kanske skulle kunna ha en knivprofil eller fas, antingen i järnet eller om magnetfältet blir knasigt då på pålimmade plastbitar?
Jag har provat det i de nuvarande AMT:erna utan annat synbart resultat än att frekvenserna för höjningarna sjönk.
Hur spetsigt var det då? Det borde väl inte kunna bli en reflektion, tänker jag i mitt lilla huvud. Kan det vara så att det även blir någon sorts resonans mellan delarnas sidor?
Men men, filtremsor då istället!
HenrikE skrev:Skulle det kunna hjälpa att ha polstyckena glesare? Det ser ut som att de täcker ungefär 50% av membranytan nu. Med mer öppet borde du få lite mindre reflexer på bekostnad av lite svagare magnetfält. Kanske finns en trevlig kompromiss där nånstans? Eller har du redan undersökt det?