Råkade i sommar hänga med en kollega hem till Ingvar när han hämtade en center och fick fick en kort provlysning av PI60s

Blev ju dock en mindre bra upplevelse för ekonomin för nu står jag här med en uppsättning begagnade QM60 och ett gäng W104.
Tanken var väl inte att börja bygga en massa ljud igen då jag nyss byggt hus, men tyvärr blev man lite för charmade av PI60S.
Men ut med Canton RC-A och en SVS PC13 ultra.
Nåväl åter till problemet/rummet. Jag har ju min vardagsrum/bio på nedre våningen i en stor öppen planlösning(t~82m2) med en trapp till våningen ovanför til lett stort rum på 50m2 med 3.4m i takhöjd.
Frun är väl normalt inte så imponerad av en massa ljud och fix men... hon blev glad när jag kom hem med något mindre högtalare i svart och ville genast ha en svart tv-bänk(ett gäng produnds X mao), sedan behövs lite nya gardiner för mörkläggning och då vill hon ha tjocka i sammet och en ny stor tjock matta vill hon ha med...vilket är positivt

Negativt är att hela botten våningen är klinkergolv, några stora basfällor lär man inte få sätta upp heller...
Högtalarna är uppställd mot dörr till bad&andra sidan vid fönstret, det står en soffa och två fåtöljer mot lyssnings pos.
Avståndet är väl ca 3m, placering på möbler är mellan balkarna (streckade på ritningen).
Men tips på övriga bra saker som är fru vänligt och kan hjälpa rummet mottages varmt.