Moderator: Redaktörer

RMA skrev:Ino, Guru och Carlsson är mycket bra, kan lägga till Buchardt.
https://www.buchardt-audio.com/
Ilballetto skrev:Hejsan
Behöver råd och tips på ett par stativhögtalare då mina gamla golvhögtalare mission gett upp.
Har varit nöjd med högtalarna jag haft och är nöjd med stärkaren jag har även om den kanske är lite i klenare laget.
Har en rotel ra-931 så har någon nåt tips?
Ilballetto skrev:Måste passa på att tacka för alla tips jag fått,har en del att kolla upp framöver. Ska lyssna på ett par russell k högtalare i veckan,visserligen lite dyrare men men. Ang hur högtalarna gett upp så fick de hjälp av min 14 månaders son som ville köra handen genom element.
Perfector skrev:Ilballetto skrev:Måste passa på att tacka för alla tips jag fått,har en del att kolla upp framöver. Ska lyssna på ett par russell k högtalare i veckan,visserligen lite dyrare men men. Ang hur högtalarna gett upp så fick de hjälp av min 14 månaders son som ville köra handen genom element.
Frontgaller är inte en option antar jag
Ilballetto skrev:Perfector skrev:Ilballetto skrev:Måste passa på att tacka för alla tips jag fått,har en del att kolla upp framöver. Ska lyssna på ett par russell k högtalare i veckan,visserligen lite dyrare men men. Ang hur högtalarna gett upp så fick de hjälp av min 14 månaders son som ville köra handen genom element.
Frontgaller är inte en option antar jag
Från och med nu är det det!
darkg skrev:Larsen Hifi 4.2 ryms också lätt i budget - ingen stativare men kan vara en joker. Den kan, ska, liksom OA51 & piP (eller hur nu versalerna ska sitta) stå nära vägg till skillnad från så många andra högtalare.
De tre är samtidigt klart olika varandra inte minst visuellt.
Maccis skrev:darkg skrev:Larsen Hifi 4.2 ryms också lätt i budget - ingen stativare men kan vara en joker. Den kan, ska, liksom OA51 & piP (eller hur nu versalerna ska sitta) stå nära vägg till skillnad från så många andra högtalare.
De tre är samtidigt klart olika varandra inte minst visuellt.
Begagnade L6 brukar säljas för 7-9K, ryms väl också i budget.
Bättre än L4 och snyggare.
Ilballetto skrev:Vill passa på att tacka för alla tips jag fått, hann lyssna på en del av dem men fastnade för ett par Golvare apertura ariana mk2 så det vart ett par sån. Spräckte budgeten men men.
Än en gång tack och god jul
Ilballetto skrev:Vill passa på att tacka för alla tips jag fått, hann lyssna på en del av dem men fastnade för ett par Golvare apertura ariana mk2 så det vart ett par sån. Spräckte budgeten men men.
RogerGustavsson skrev:Ilballetto skrev:Vill passa på att tacka för alla tips jag fått, hann lyssna på en del av dem men fastnade för ett par Golvare apertura ariana mk2 så det vart ett par sån. Spräckte budgeten men men.
Det var en helt annan prisklass! Hittade inget om svensk agentur på deras hemsida. Finns de i Sverige?
Ilballetto skrev:RogerGustavsson skrev:Ilballetto skrev:Vill passa på att tacka för alla tips jag fått, hann lyssna på en del av dem men fastnade för ett par Golvare apertura ariana mk2 så det vart ett par sån. Spräckte budgeten men men.
Det var en helt annan prisklass! Hittade inget om svensk agentur på deras hemsida. Finns de i Sverige?
Ja Lasses hifi Falun
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster