Tycker det går lite trögt om jag uttrycker mig försiktigt. Här är min annons: http://www.hifimagasinet.com/annonsDeta ... sID=207097
Ligger jag för högt i pris?
Moderator: Redaktörer
BPM skrev:Tycker snarare att det priset ligger i underkant av vad man brukar se för ett färdigbyggt par och definitivt när matchande stativ och kuddar följer med.
Hade jag haft pengarna nu hade jag köpt utan att blinka!
RogerGustavsson skrev:Tycker det är ett vettigt pris. Fast Ino piP är kanske inte så kända bland allmänheten? Alla hänger inte på faktiskt.se...
Nattlorden skrev:RogerGustavsson skrev:Tycker det är ett vettigt pris. Fast Ino piP är kanske inte så kända bland allmänheten? Alla hänger inte på faktiskt.se...
...fast då får de ta mig fasen skylla sig själva....
RogerGustavsson skrev:Tycker det är ett vettigt pris. Fast Ino piP är kanske inte så kända bland allmänheten? Alla hänger inte på faktiskt.se...
FBK skrev:RogerGustavsson skrev:Tycker det är ett vettigt pris. Fast Ino piP är kanske inte så kända bland allmänheten? Alla hänger inte på faktiskt.se...
Eller så är de inte så bra på riktigt, förutom då på Faktiskt. Jag tycker inte att de är bättre än annat för liknande peng och de kanske fler har kommit på och då är de inte lika lättsålda längre utanför den största fanklubben av märket.
Såg tex dessa http://www.hifimagasinet.com/annonsDeta ... sID=207198 häromdagen, bättre burkar för samma peng.
eljulio skrev:Halloj igen!
Tycker det går lite trögt om jag uttrycker mig försiktigt. Här är min annons: http://www.hifimagasinet.com/annonsDeta ... sID=207097
Ligger jag för högt i pris?
Bagaget skrev:FBK skrev:RogerGustavsson skrev:Tycker det är ett vettigt pris. Fast Ino piP är kanske inte så kända bland allmänheten? Alla hänger inte på faktiskt.se...
Eller så är de inte så bra på riktigt, förutom då på Faktiskt. Jag tycker inte att de är bättre än annat för liknande peng och de kanske fler har kommit på och då är de inte lika lättsålda längre utanför den största fanklubben av märket.
Såg tex dessa http://www.hifimagasinet.com/annonsDeta ... sID=207198 häromdagen, bättre burkar för samma peng.
Jo men praktiskt, ej monitärt, får du väl jämföra de där med pi60 eller i28 eller något?
Små stativare köper man väl för att man behöver små stativare?
Till OP: utförande, färg är viktig för WAF, speciellt för små stativare - så lägg till bild.
FBK skrev:Bagaget skrev:FBK skrev:Eller så är de inte så bra på riktigt, förutom då på Faktiskt. Jag tycker inte att de är bättre än annat för liknande peng och de kanske fler har kommit på och då är de inte lika lättsålda längre utanför den största fanklubben av märket.
Jo men praktiskt, ej monitärt, får du väl jämföra de där med pi60 eller i28 eller något?
Till OP: utförande, färg är viktig för WAF, speciellt för små stativare - så lägg till bild.
Helt fel, många köper så bra högtalare de har råd med. Har man ju sett tusen gånger genom åren att folk kulle vilja köpa något dyrare men det slutade med stativare till slut. Alla har inte en tjock plånbok, du verkar tro det.
ante_77 skrev:Det finns säkert dom som köper stativare för att dom inte har råd med golvare.
Själv köper jag stativare för att jag på något sätt, dock helt ovetenskapligt, gillar ljudet bättre.
Det kan säkert bero på rummet, men i så fall passar stativare mig bättre.
Har jag 50k att lägga ut så hade det nog med stor sannolikhet blivit stativare. Hade jag lagt ner mer så hade resultatet blivit det samma.
Jag väljer inte stativare för att dom är billigare.
Bill50x skrev:ante_77 skrev:Det finns säkert dom som köper stativare för att dom inte har råd med golvare.
Själv köper jag stativare för att jag på något sätt, dock helt ovetenskapligt, gillar ljudet bättre.
Har jag 50k att lägga ut så hade det nog med stor sannolikhet blivit stativare. Hade jag lagt ner mer så hade resultatet blivit det samma.
En högtalare avsedd för stativ kostar inte mindre än en motsvarande golvhögtalare, inte om man räknar in kostnaden för ett bra stativ.
Men visst är utseendet viktigt, inte bara som WAF utan generellt för köparna. Så man ska nog ha med bild och beskrivning i en annons.
/ B
ante_77 skrev:FBK skrev:Bagaget skrev:Jo men praktiskt, ej monitärt, får du väl jämföra de där med pi60 eller i28 eller något?
Helt fel, många köper så bra högtalare de har råd med. Har man ju sett tusen gånger genom åren att folk kulle vilja köpa något dyrare men det slutade med stativare till slut. Alla har inte en tjock plånbok, du verkar tro det.
Det finns säkert dom som köper stativare för att dom inte har råd med golvare.
FBK skrev:ante_77 skrev:FBK skrev:Helt fel, många köper så bra högtalare de har råd med. Har man ju sett tusen gånger genom åren att folk kulle vilja köpa något dyrare men det slutade med stativare till slut. Alla har inte en tjock plånbok, du verkar tro det.
Det finns säkert dom som köper stativare för att dom inte har råd med golvare.
Det är ingen tumregel, visst finns det undantag. Men oftast så köper folk så mycket burk som möjligt för pengen. Och ofta så tar inte en golvare mer plats än en stativare, men här finns det också undantag.
För egen del så tror jag att varför dessa piP är svårsålda beror på att det finns mer begagnade Guru som bara kostar lite mer och se klart bättre ut, så begagnat marknaden för piP har försämrats då de kostade mer för några år sedan. Man ser ju inte alls samma prissänkning på pi60 utan där är marknaden mer stabil.
sprudel skrev:Priset för piP i industrilack, askfaner svart, är 7600 i monteringssats. Då får man nya piP och vet hur de är monterade.![]()
Jag köper nog hellre nya faktiskt.
eljulio skrev:Uppdaterad annons. Då får vi se om det nappar den här gången.
http://www.hifimagasinet.com/annonsDeta ... sID=207569
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster