Moderator: Redaktörer
PerStromgren skrev:Fru S behöver lurar till jobbet och gick till Elgiganten för att prova. Hon fastnade för ett par Bose Quietcomfort 25 (med sladd), men de fanns inte inne. Nu verkar det värre än så, de verkar ha utgått! Indikerar detta att det kommer en ny modell, tror ni, eller är sladd helt ute? Att betala för sladdlöst när man sitter en halvmeter från kontakten känns rätt fånigt.
Borde hon kolla något annat märke? De ska användas att lyssna på musik och för röstkommunikation via datorn i ett kontorslandskap.
petersteindl skrev:PerStromgren skrev:Fru S behöver lurar till jobbet och gick till Elgiganten för att prova. Hon fastnade för ett par Bose Quietcomfort 25 (med sladd), men de fanns inte inne. Nu verkar det värre än så, de verkar ha utgått! Indikerar detta att det kommer en ny modell, tror ni, eller är sladd helt ute? Att betala för sladdlöst när man sitter en halvmeter från kontakten känns rätt fånigt.
Borde hon kolla något annat märke? De ska användas att lyssna på musik och för röstkommunikation via datorn i ett kontorslandskap.
Ersättaren heter Quietcomfort 35. Den är mycket bättre än den gamla. Jag har båda. Köp Quietcomfort 35.
Med vänlig hälsning
Peter
petersteindl skrev:Jag har för mig att det även ingår kabel om man inte vill spela wireless. Luren är hos Lilltroll, men jag kan fråga på måndag. Quietcomfort 25 har högre dist i mellanregistret vilket hörs på röster.
PerStromgren skrev:petersteindl skrev:Jag har för mig att det även ingår kabel om man inte vill spela wireless. Luren är hos Lilltroll, men jag kan fråga på måndag. Quietcomfort 25 har högre dist i mellanregistret vilket hörs på röster.
Jag kollade på Boses webbplats och du har rätt: det ingår en sladd. Det kanske får bli så, ändå.
hifikg skrev:Sennheiser och Sony har också lurar med både och.
PerStromgren skrev:hifikg skrev:Sennheiser och Sony har också lurar med både och.
Några du rekommenderar?
PerStromgren skrev:hifikg skrev:Sennheiser och Sony har också lurar med både och.
Några du rekommenderar?
shifts skrev:Hur fungerar de där Bose QC35 som vanliga passiva lurar, duger de alls till lyssning i hemmet? Har insett att jag kommer resa en hel del via mitt nya jobb och därför lockar ett inköp, men 3500-4000 kr för lurar att enbart ha some resekamrat känns lite styvt i nuläget. Men om de skulle kunna extraknäcka som hemmalurar är det en annan femma.
mawes skrev:Jag har "gamla" qc15, jag har jämfört mot qc25 och qc35, jag föredrar dom gamla, ljudmässigt iallafall. Ett par begagnade brukar gå för 500-1500kr, nya kuddar finns på ebay för 50kr eller så. Det är mitt tips
David_A skrev:Jag sticker ut hakan lite och föredrar ljudet hos QC35 framför Sony WH-1000x. Tänkte byta till Sony efter läst tester, men dom blev istället sålda.
Dessutom är Bose skönare att ha på huvudet.
Men smart det där att kunna lyssna på yttervärlden genom att lägga handen på kåpan(Sony)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster