Holographic Audio Interconnect

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Re: Holographic Audio Interconnect

Inläggav HolographicAudio™ » 2017-11-15 21:38

Johan_Lindroos skrev:
sprudel skrev:Vad är det för kontakter? Krymp?

Funktionen är såsom Neutrik, med att skärmen sluts först. Men jag vet inte om det är Neutrik eller om det är någon liknande typ, eftersom det är krympslang över. Krymp- eller lödanslutning spelar nog mindre roll. Men jag gissar på att det inte är krympanslutning.

Det är en Neutrik på bilderna på hemsidan.
Kabeln kommer dock att erbjudas med två olika kontaktdon (hemsidan kommer att uppdateras inom kort). Den ena är Neutrik NF2CB2 (som ansluter skärmen först) och den andra är en mer konventionell typ.
Båda är dock av typen lödanslutning.
Äger företaget INNOTEC som tillverkar audioprodukter med varumärket HOLOGRAPHIC AUDIO®.
http://www.holographicaudio.com
Pre Two>ULC>AMP Twentythree>Ino Audio Pi120s

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2017-11-15 22:12

HolographicAudio™ skrev:
Laila skrev:Har just upptäckt att Holographic Audio marknadsför en IC-kabel på 0.6 m. med endast
en kapacitans av 22pF(totalt inkl. kontakter?). Kan kapacitansen på en komplett kabel
(22pF) verkligen stämma . . .typ ?

Med hänsyn till den låga kapacitansen så får kanske priset på 1 995 kr / par kanske ses som
ett veritabelt fynd, vad vet välan jag . . . :roll:

Det stämmer att vi har utvecklat en signalkabel som är designad och optimerad för de förutsättningar som gäller för överföring av audiosignaler (till skillnad från övriga coaxialkablar som är optimerade för annat bruk (med de förutsättningar som gäller där)).
Kapacitansen på vår kabel är endast 27pF/m (!). En längd på 0,6meter ger alltså en kapacitans om 16pF (0,6*27pf). Kontakterna adderar vardera ca 2,5pF, summa summarum så blir kapacitansen endast 21pF på en färdig kabel. Detta är helt enkelt världens bästa IC-kabel!

Och man kan höra skillnaden i ett blindtest? Hver gang?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2017-11-15 22:12

Undrar om det är HSI som gör själva kabeln...
Jag har tyvärr inte tid just nu, jag ska göra ingenting en stund...

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2017-11-15 22:17

CT100, en ferrit och en strumpa gissar jag att det är.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2017-11-15 22:35

Och det är högst otroligt att nu helt plötsligt så är det okej med att en kabel stump kostar 1995kr. Var inte länge sedan kabeltillverkare som hängdes i p........ här om det kostade över 1000kr. Men nu är det ju ett märke som fått godkänt av den typiske Faktiskt.se medlemmen och då låter det annorlunda. Det är mycket komiskt att se det här beteendet ifrån läktaren. Om det nu är en CT100 så är det inget som är värt 1995kr av det jag hört, om man nu inte är kabeltroende...
Men det kommer nog köpas ändå för det är ju ifrån rätt firma så ni har nog satsat rätt Holographic Audio då denna kan bli accepterad bland fansen.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2017-11-15 22:39

Rydberg skrev:CT100, en ferrit och en strumpa gissar jag att det är.

Varför tror du att det är CT100?
CT100 har en kapacitans på omkring 50pF/m, vår kabel har nästan halva denna kapacitans. Närmare bestämt 27pF/m!
Äger företaget INNOTEC som tillverkar audioprodukter med varumärket HOLOGRAPHIC AUDIO®.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2017-11-15 22:47

FBK skrev:Och det är högst otroligt att nu helt plötsligt så är det okej med att en kabel stump kostar 1995kr. Var inte länge sedan kabeltillverkare som hängdes i p........ här om det kostade över 1000kr. Men nu är det ju ett märke som fått godkänt av den typiske Faktiskt.se medlemmen och då låter det annorlunda. Det är mycket komiskt att se det här beteendet ifrån läktaren. Om det nu är en CT100 så är det inget som är värt 1995kr av det jag hört, om man nu inte är kabeltroende...
Men det kommer nog köpas ändå för det är ju ifrån rätt firma så ni har nog satsat rätt Holographic Audio då denna kan bli accepterad bland fansen.

Knappast troligt, om de inte visar att den ger en förbättring 10 av 10 gånger och det kommer de aldrig att lyckas med. Imorgon ska jag dra ur alla mina kablar och sätta tillbaka dem. Det bör göras någon gång per år.

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2017-11-15 22:58

FBK skrev:Och det är högst otroligt att nu helt plötsligt så är det okej med att en kabel stump kostar 1995kr. Var inte länge sedan kabeltillverkare som hängdes i p........ här om det kostade över 1000kr. Men nu är det ju ett märke som fått godkänt av den typiske Faktiskt.se medlemmen och då låter det annorlunda. Det är mycket komiskt att se det här beteendet ifrån läktaren. Om det nu är en CT100 så är det inget som är värt 1995kr av det jag hört, om man nu inte är kabeltroende...

Som sagt så är detta ingen standardkabel typ CT100. Vi har satsat mycket tid och stora pengar på att utveckla denna specialkabel för audio.
Vår affärside är egentligen att utveckla elektronik för ljudåtergivning men valde ändå att ta fram denna kabel för att vi ser behovet och att det faktiskt gick att göra en kabel som är bättre än alla andra existerande kablar. Faktum är att vi förmodligen aldrig kommer att få tillbaka de pengarna vi har satsat i detta projekt, vi ser det mer som att vi bidrar till en bättre ljudåtergivning.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2017-11-15 23:13

Vilken trist inställning. Här är en kabel som säljs med marknadsledande prestanda, utan en massa ormoljesäljsnack, som tillverkas i Sverige och som inte är omotiverbart dyr. Det är dyrt att tillverka produkter i Sverige, speciellt i mindre volymer, så vill man inte gå back så kan man inte matcha massproducerade kablar ifån kjell och dylikt. Om produkten sen är värt priset får var och en avgöra.

Det faktiskt medlemmar ofta vänt sig mot är att sälja ormolja för stora summor. Produkter som faktiskt ger ett mervärde och som man inte ljuger om har aldrig vart något större problem. Tvärtom så brukar svenska tillverkare ofta upskattas här. Personligen så tycker jag det vore jätteskoj om HA kan ta kunder ifrån de stora drakarna och deras 100kkr kablar.

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2017-11-15 23:19

hifikg skrev:

Knappast troligt, om de inte visar att den ger en förbättring 10 av 10 gånger och det kommer de aldrig att lyckas med. Imorgon ska jag dra ur alla mina kablar och sätta tillbaka dem. Det bör göras någon gång per år.

Fysikens lagar är inget vi kan göra nåt åt, utimpedansen i signalkällan och kapacitansen i kabeln bildar ett RC-filter varken vi vill eller inte. Allt beror på förutsättningarna i det enskilda fallet.
Är förutsättningarna de rätta (eller rättare sagt felaktiga) med hög utimpedans och/eller hög kabelkapacitans så kan visa att vår kabel ger en förbättring 10 av 10 (eller 1000 av 1000 gånger).

Användarvisningsbild
gflar

Inläggav gflar » 2017-11-16 00:03

Dac-försteg-cr80s-slutsteg (basarna kanske de inte behövs till) blir nästan 6 tusen. Det är ju en skaplig slant, kanske värt det, vad vet jag. Kanske när skatteåterbäringen kommer :)

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2017-11-16 00:07

HolographicAudio™ skrev:
sprudel skrev:Blue Jeans Cable ligger väl i den häraden också med krympkontakter, Canare. Bättre pris dessutom.

Vi gjorde förstås en grundlig marknadsundersökning innan vi utvecklade vår nya kabel. Faktum är att om vi inte hade kunna göra en produkt som är bättre än det som redan existerar på marknaden så hade vi inte gått vidare med detta utvecklingsprojekt.
Blue Jeans Cable LC-1 är nog näst bäst i världen (iaf vad vi har hittat) med sina 40pF/m (12,2pF/ft), men faktum är att det är ca 50% sämre än vår kabel.

Låter bra det. :)
Har ni mätt på färdig kabel inkl lödda kontakter eller delar för sig?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2017-11-16 00:24

sprudel skrev:
HolographicAudio™ skrev:
sprudel skrev:Blue Jeans Cable ligger väl i den häraden också med krympkontakter, Canare. Bättre pris dessutom.

Vi gjorde förstås en grundlig marknadsundersökning innan vi utvecklade vår nya kabel. Faktum är att om vi inte hade kunna göra en produkt som är bättre än det som redan existerar på marknaden så hade vi inte gått vidare med detta utvecklingsprojekt.
Blue Jeans Cable LC-1 är nog näst bäst i världen (iaf vad vi har hittat) med sina 40pF/m (12,2pF/ft), men faktum är att det är ca 50% sämre än vår kabel.

När det gäller Blue Jeans Cable så har vi gått på deras uppgift på hemsidan (12,2pF/ft).
Vår kabel har vi mätt både med och utan kontakter. För bättre noggrannhet så har vi mätt kapacitansen i vår kabel i en längd om 305 meter (en hel rulle) och dividerat med 305.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2017-11-16 00:25

HolographicAudio™ skrev:
hifikg skrev:

Fysikens lagar är inget vi kan göra nåt åt, utimpedansen i signalkällan och kapacitansen i kabeln bildar ett RC-filter varken vi vill eller inte. Allt beror på förutsättningarna i det enskilda fallet.
Är förutsättningarna de rätta (eller rättare sagt felaktiga) med hög utimpedans och/eller hög kabelkapacitans så kan visa att vår kabel ger en förbättring 10 av 10 (eller 1000 av 1000 gånger).

Jag är övertygad om att ni kan mäta fram en skillnad, men kan ni höra skillnad, jämfört med en hyfsat okej kabel från t ex Kjell & Co?

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2017-11-16 00:34

gflar skrev:Dac-försteg-cr80s-slutsteg (basarna kanske de inte behövs till) blir nästan 6 tusen. Det är ju en skaplig slant, kanske värt det, vad vet jag. Kanske när skatteåterbäringen kommer :)

Ja, vi är mycket väl medvetna om det blir en bra slant om man skall uppgradera hela anläggningen.
Tyvärr så är det kostsamt att ta fram en specialkabel optimerad för audiosignaler (kanske är det därför ingen gjort det tidigare?) och producera mindre kvantiteter i Sverige.

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2017-11-16 00:57

hifikg skrev:
HolographicAudio™ skrev:
hifikg skrev:

Jag är övertygad om att ni kan mäta fram en skillnad, men kan ni höra skillnad, jämfört med en hyfsat okej kabel från t ex Kjell & Co?

Vad menas med "hyfsat okej kabel"? Kollade på deras hemsida och det finns ingen relevant data att finna på Kjell & Co's hemsida.
Jag skall dock försöka svara på din fråga i generella termer. Ja man kan kan höra skillnad på kablar, men allt beror som sagt på förutsättningarna i det enskilda fallet.

Användarvisningsbild
gflar

Inläggav gflar » 2017-11-16 01:02

HolographicAudio™ skrev:
gflar skrev:Dac-försteg-cr80s-slutsteg (basarna kanske de inte behövs till) blir nästan 6 tusen. Det är ju en skaplig slant, kanske värt det, vad vet jag. Kanske när skatteåterbäringen kommer :)

Ja, vi är mycket väl medvetna om det blir en bra slant om man skall uppgradera hela anläggningen.
Tyvärr så är det kostsamt att ta fram en specialkabel optimerad för audiosignaler (kanske är det därför ingen gjort det tidigare?) och producera mindre kvantiteter i Sverige.

Känns som att man ska göra det fullt ut eller inte alls. Vore tråkigt med sämre kablar någonstans i kedjan.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2017-11-16 01:10

HolographicAudio™ skrev: För bättre noggrannhet så har vi mätt kapacitansen i vår kabel i en längd om 305 meter (en hel rulle) och dividerat med 305.

Men, oj. Fungerar det? I en så lång kabel blir ju vågutbredningen en faktor att räkna med, det tar vågen c:a 3 µs att gå fram och tillbaka och halvvågsresonans uppstår vid c:a 300 kHz. Vad använde ni för kapacitansmätare?
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2017-11-16 01:26

HolographicAudio™ skrev:Vad menas med "hyfsat okej kabel"?
Bilagor
rca.jpg
rca.jpg (23.17 KiB) Visad 6116 gånger

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2017-11-16 02:09

gflar skrev:
HolographicAudio™ skrev:

Känns som att man ska göra det fullt ut eller inte alls. Vore tråkigt med sämre kablar någonstans i kedjan.

Tråkigt kanske, men inte så dumt. På något ställe kan det vara lönt (möjligen), på ett annat kanske inte, beroende på olika störmiljö, drivande impedanser och längder. Vid en viss tillräckligt liten skillnad upphör (tycker jag!) "bättre" och "sämre" vara meningsfullt. (Tänk 100 gånger under det någon lyckats höra eller nåt sånt, eller 100000 ggr - nånstans blir skillnaden meningslös).

Det kan dock vara najs att ibland gå genvägen att slösa och använda "onödigt bra" saker. Istället för tillräckligt bra - det kan ju vara riktigt krångligt att ta reda på vad som är tillräckligt bra. Därför är det inte automatiskt dumt att välja onödigt bra. Men det är inte heller en kompromiss att välja det som är tillräckligt bra!

Eventuell gnagande känsla av att det kunde ha varit bättre får man bekämpa med förnuftiga resonemang :-) en skillnad som med marginal är omärkbar är ingen skillnad så vitt resultatet anbelangar och bättre än så är inte, ur det perpektivet, bättre. Inte ens lite.

(Heder åt HA för saklighet)
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2017-11-16 08:32

PerStromgren skrev:
Nattlorden skrev:Vi som lever nu använder en mobilapp... )

[starkt OT]Även du i din ingenjörsroll?

Jag har inte behövt räkna alls i min ingenjörsroll de senaste 20 åren... åren därinnan var det vektorer och matriser jag behövde ha koll på. Har inte behövt någon annan matematik efter examen, skulle inte fixa en Fouriertransform i dagens läge om jag så sket lakritsbåt i spiral...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2017-11-16 09:26

AndreasArvidsson skrev:

Vilken trist inställning. Här är en kabel som säljs med marknadsledande prestanda, utan en massa ormoljesäljsnack, som tillverkas i Sverige och som inte är omotiverbart dyr. Det är dyrt att tillverka produkter i Sverige, speciellt i mindre volymer, så vill man inte gå back så kan man inte matcha massproducerade kablar ifån kjell och dylikt. Om produkten sen är värt priset får var och en avgöra.

Det faktiskt medlemmar ofta vänt sig mot är att sälja ormolja för stora summor. Produkter som faktiskt ger ett mervärde och som man inte ljuger om har aldrig vart något större problem. Tvärtom så brukar svenska tillverkare ofta upskattas här. Personligen så tycker jag det vore jätteskoj om HA kan ta kunder ifrån de stora drakarna och deras 100kkr kablar.

Tänk om det lät så när det gällde alla tillverkare, utan nej 99.9% har dragits i smutsen förr oavsett vilken info som funnit för en kabel stump ska inte kosta mer än 1000kr. Det har varit någon slags magisk gräns (mer eller mindre) och därför blir det komik över det hela nu. (Funkar lika bra med lampsladd har det skrivits förr) Men jag hoppas verkligen att Holographic Audio får stor säljframgång, särskilt om den tillverkas i Sverige då det är helt andra kostnader på att tillverka här jämfört emot Kina och då kan priset försvaras mer klart för min del. oavsett antal nollor och ettor för jag bryr mig inte om sådant utan det viktiga är att det låter bra. Jag själv försöker köpa grejer så gott det går som är tillverkade i i Sverige/EU framför Kina då vi behöver mer sådant tänk.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2017-11-16 09:54

FBK skrev:Tänk om det lät så när det gällde alla tillverkare, utan nej 99.9% har dragits i smutsen förr oavsett vilken info som funnit för en kabel stump ska inte kosta mer än 1000kr. Det har varit någon slags magisk gräns (mer eller mindre) och därför blir det komik över det hela nu. (Funkar lika bra med lampsladd har det skrivits förr) Men jag hoppas verkligen att Holographic Audio får stor säljframgång, särskilt om den tillverkas i Sverige då det är helt andra kostnader på att tillverka här jämfört emot Kina och då kan priset försvaras mer klart för min del. oavsett antal nollor och ettor för jag bryr mig inte om sådant utan det viktiga är att det låter bra. Jag själv försöker köpa grejer så gott det går som är tillverkade i i Sverige/EU framför Kina då vi behöver mer sådant tänk.

Håller med. Och hoppas de kan landa på ett vettigare pris med de enklare kontakterna... De där neutrik går ju på 330 spänn på Elfa om man köper själv till ett par kablar och det i sig är ju inte värst rimligt.

Misstänker att priset hade kunnat landa lägre om man hade kunnat beställa i samma mängder som Supra, Monster etc. gör. Det gör inte priset rimligare mot konsument iofs, bara mer förståeligt. Holografic har väl troligen inte så pass stor försäljning för övrigt att man kan ta några stora förluster på den för att komma in i branschen heller.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2017-11-16 10:27

hifikg skrev:
HolographicAudio™ skrev:
Laila skrev:Har just upptäckt att Holographic Audio marknadsför en IC-kabel på 0.6 m. med endast
en kapacitans av 22pF(totalt inkl. kontakter?). Kan kapacitansen på en komplett kabel
(22pF) verkligen stämma . . .typ ?

Med hänsyn till den låga kapacitansen så får kanske priset på 1 995 kr / par kanske ses som
ett veritabelt fynd, vad vet välan jag . . . :roll:

Det stämmer att vi har utvecklat en signalkabel som är designad och optimerad för de förutsättningar som gäller för överföring av audiosignaler (till skillnad från övriga coaxialkablar som är optimerade för annat bruk (med de förutsättningar som gäller där)).
Kapacitansen på vår kabel är endast 27pF/m (!). En längd på 0,6meter ger alltså en kapacitans om 16pF (0,6*27pf). Kontakterna adderar vardera ca 2,5pF, summa summarum så blir kapacitansen endast 21pF på en färdig kabel. Detta är helt enkelt världens bästa IC-kabel!

Och man kan höra skillnaden i ett blindtest? Hver gang?

Det beror nog på hur din anläggning ser ut. De tar upp exempel där det spelar roll i olika omfattning på hemsidan.
Tror du ska se kablaget som en ingående elektrisk komponent i din kedja. Den är ju inte utanför kedjan på något vis.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2017-11-16 11:29

Nattlorden skrev:
FBK skrev:Tänk om det lät så när det gällde alla tillverkare, utan nej 99.9% har dragits i smutsen förr oavsett vilken info som funnit för en kabel stump ska inte kosta mer än 1000kr. Det har varit någon slags magisk gräns (mer eller mindre) och därför blir det komik över det hela nu. (Funkar lika bra med lampsladd har det skrivits förr) Men jag hoppas verkligen att Holographic Audio får stor säljframgång, särskilt om den tillverkas i Sverige då det är helt andra kostnader på att tillverka här jämfört emot Kina och då kan priset försvaras mer klart för min del. oavsett antal nollor och ettor för jag bryr mig inte om sådant utan det viktiga är att det låter bra. Jag själv försöker köpa grejer så gott det går som är tillverkade i i Sverige/EU framför Kina då vi behöver mer sådant tänk.

Håller med. Och hoppas de kan landa på ett vettigare pris med de enklare kontakterna... De där neutrik går ju på 330 spänn på Elfa om man köper själv till ett par kablar och det i sig är ju inte värst rimligt.

Misstänker att priset hade kunnat landa lägre om man hade kunnat beställa i samma mängder som Supra, Monster etc. gör. Det gör inte priset rimligare mot konsument iofs, bara mer förståeligt. Holografic har väl troligen inte så pass stor försäljning för övrigt att man kan ta några stora förluster på den för att komma in i branschen heller.

Jag funderade ungefär i dessa banor. De kan än så länge inte hävda sig emot de stora drakarna, och ska det vara Sverige byggt ovanpå detta så kostar det.
Ps. Har köpt kablar för strax under tusenlappen (made in Kina) som mekaniskt har varit en katastrof så vettig kvalite kostar oftast en slant.

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2017-11-16 12:05

Själver så kör jag med 1 Fot av "Mogami W2528 Molded Gold Connectors" mellan
SUT å RIAA* . . . typ. Finns att köpa från: https://www.kabusa.com/frameset.htm?/

* Där det är viktigt med låg kapacitans för undvikande av onödigt mycket diskantfall,
samt i mitt fall, en mjuk å smidig kabel. RG62 är lite för osmidig . . .
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2017-11-16 12:14

Neutrik is the shit. Har lött på Neutrik på alla mina tele och XLR kablar som jag använder på gig. Efter det finns det inga problem med glappande kablar.

Nu rycks ur och ansluts mycket och slits med dessa orkestergrejer, en stereo-rigg ansluts oftast sen står den i regel bara där, så-att-ehh..
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2017-11-16 13:52

HolographicAudio™ skrev:
sprudel skrev:
HolographicAudio™ skrev:Vi gjorde förstås en grundlig marknadsundersökning innan vi utvecklade vår nya kabel. Faktum är att om vi inte hade kunna göra en produkt som är bättre än det som redan existerar på marknaden så hade vi inte gått vidare med detta utvecklingsprojekt.

När det gäller Blue Jeans Cable så har vi gått på deras uppgift på hemsidan (12,2pF/ft).
Vår kabel har vi mätt både med och utan kontakter. För bättre noggrannhet så har vi mätt kapacitansen i vår kabel i en längd om 305 meter (en hel rulle) och dividerat med 305.

Mät hellre på färdigt kablage inkl kontakter och lödning. Jag håller än så länge krympade kontakter högre än lödda.

M.Twain

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2017-11-16 17:08

Laila skrev:Själver så kör jag med 1 Fot av "Mogami W2528 Molded Gold Connectors" mellan
SUT å RIAA* . . . typ. Finns att köpa från: https://www.kabusa.com/frameset.htm?/

* Där det är viktigt med låg kapacitans för undvikande av onödigt mycket diskantfall,
samt i mitt fall, en mjuk å smidig kabel. RG62 är lite för osmidig . . .

Då tycker jag att du ska testa någon lite mer gedigen kabel. Finns säkert någon mer smidig än RG62 (finns några förslag ?)som någon på forumet har DIY ihop som kan tänkas säljas för en liten slant. Nagrefs kablar som han sålde var det RG62 eller något annnat ? De var inte smidiga så det är inte första valet.

Ps. själv så har jag börjar samla på mig sedan länge olika bra kontakter för ett specifikt inköp av kabel som jag vill testa, kommer bara inte ihåg vart på burken jag sparat länken till kabeln som jag tänkte testa, men någon gång ska det bli av är det tänkt. Kör för tillfället mestadels med kablar som jag fick av Knoppen som jag döpte till Knoppen-Cable.(Finns en tråd på Hififorum.nu om dem, och även här. Är den lila varianten. ww.faktiskt.se/phpBB3/viewtopic.php?f=16&t=3218&start=210 Har någon bra kontakter liggande som de vill sälja och samtidigt kan tänka sig att löda åt dig så kan du få ett par längder av mig då jag har lite kabel över.Kan skicka till den som erbjuder sig att löda åt dig. Pm:a om du är intresserad.
Senast redigerad av distad 2017-11-16 17:27, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2017-11-16 17:26

FBK skrev:Nagrefs kablar som han sålde var det RG62 eller något annnat ? De var inte smidiga så det är inte första valet.
Det var CT100 och beträffande smidigheten har jag aldrig haft några problem att koppla in dessa i min anläggning. De är betydligt smidigare än de RG 142 som jag kör med nu.
Class only looks like arrogance from below.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi