Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Om jag skulle blindlyssna dessa mot Darth Vader, var borde jag märka skillnad?IngOehman skrev:Där ni sitter och lyssnar förstås.
Här, där jag sitter, skulle jag inte höra någon skillnad, eftersom jag inte skulle höra någonting från någon av dem.
Merry funny!
Jag menade med båda två korrekt uppkopplade i ett adekvat lyssningsrum med oändligt kort omkopplingstid och identiskt placering.
IngOehman skrev:
Gör man samma jämförelse med t ex Hesselwall II (~99 dB känslighet) så får den en 2x20 W förstärkare att verka vara på 2x355 W...
Ted_B skrev:Hifikg, kan du kolla hos snickaren om du ser mina vita pi60s som jag beställt, jag håller fasen på och avlider här...
Jag sålde mina Oa50 direkt när jag lagt beställningen och spelar nu på några riktiga skräphögtalare jag hade stående i förrådet och hade tänkt slänga.
Ingvar kanske har någon uppdatering om dem, är de klara snart?
Ted_B skrev:Hifikg, kan du kolla hos snickaren om du ser mina vita pi60s som jag beställt, jag håller fasen på och avlider här...
Jag sålde mina Oa50 direkt när jag lagt beställningen och spelar nu på några riktiga skräphögtalare jag hade stående i förrådet och hade tänkt slänga.
Ingvar kanske har någon uppdatering om dem, är de klara snart?
Pappsen skrev:Vad är det i bakgrunden för låda? Basstöd, basmodul eller inget av det eller både och????
DVD-ai skrev:Pappsen skrev:Vad är det i bakgrunden för låda? Basstöd, basmodul eller inget av det eller både och????
Jag vet jag vet !
Denna har inget med nya trevägaren att göra.
Men väljudande är dom ”mystiska” lådorna på bild och det var kul att spela dom ordentligt starkt i söndags
hifikg skrev:Gissa vikten!
hifikg skrev:Gissa vikten!
DVD-ai skrev:Pappsen skrev:Vad är det i bakgrunden för låda? Basstöd, basmodul eller inget av det eller både och????
Jag vet jag vet !
Men väljudande är dom ”mystiska” lådorna på bild och det var kul att spela dom ordentligt starkt i söndags
IngOehman skrev:Nattlorden skrev:Om jag skulle blindlyssna dessa mot Darth Vader, var borde jag märka skillnad?IngOehman skrev:Där ni sitter och lyssnar förstås.
Här, där jag sitter, skulle jag inte höra någon skillnad, eftersom jag inte skulle höra någonting från någon av dem.
Merry funny!
Jag menade med båda två korrekt uppkopplade i ett adekvat lyssningsrum med oändligt kort omkopplingstid och identiskt placering.
Ja, och som sagt - då skulle det var där ni sitter som ni kommer att höra eventuella skillnader.
Där och ingen annanstans.
Det vill säga, kanske skulle man kunna höra högtalarna även strax utanför rummet (beroende på ljudisolation och hur starkt ni spelar) men skillnaderna hörs nog ändå bäst i rummet där ni lyssnar på dem.
Pappsen skrev:DVD-ai skrev:Pappsen skrev:Vad är det i bakgrunden för låda? Basstöd, basmodul eller inget av det eller både och????
Jag vet jag vet !
Men tanke på de rundade hörnen lutar det åt en Guru-produkt??? Eller
Rydberg skrev:Pappsen skrev:DVD-ai skrev:
Jag vet jag vet !
Infra Y är det
hifikg skrev:Bastanta pjäser. Jag byter (ohört!) mot ett par nyservade ESL 63, deal?
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Bastanta pjäser. Jag byter (ohört!) mot ett par nyservade ESL 63, deal?
Mysko vinkel... ser ut som övre delarna av baffeln är framåtlutade? Måste väl vara en synvilla? Eller något nytt påfund?
Pappsen skrev:Vad är det i bakgrunden för låda? Basstöd, basmodul eller inget av det eller både och????
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Bastanta pjäser. Jag byter (ohört!) mot ett par nyservade ESL 63, deal?
Mysko vinkel... ser ut som övre delarna av baffeln är framåtlutade? Måste väl vara en synvilla? Eller något nytt påfund?
SoleldTHX skrev:Pappsen skrev:Vad är det i bakgrunden för låda? Basstöd, basmodul eller inget av det eller både och????
Näe, Rydberg... Det är inte INFRA Y ....
Det är Profundus Y ..... Ledtråd - Dom behöver inte vara
svarta och "4-kantiga" .....
Pappsen skrev:DVD-ai skrev:Pappsen skrev:Vad är det i bakgrunden för låda? Basstöd, basmodul eller inget av det eller både och????
Jag vet jag vet !
KarlXII skrev:Jag inbillar mig att intrycket skulle bli litet smäckrare då.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst