JM skrev:Ofta är det mer kreativt att inte ge all information från början utan bara antyda något som är mångtydigt om ämnet är känsligt.
Det låter som ett typiskt trollbeteende, skulle jag säga.
Moderator: Redaktörer
JM skrev:Ofta är det mer kreativt att inte ge all information från början utan bara antyda något som är mångtydigt om ämnet är känsligt.
Svante skrev:JM skrev:Ofta är det mer kreativt att inte ge all information från början utan bara antyda något som är mångtydigt om ämnet är känsligt.
JM skrev:Svante skrev:JM skrev:Ofta är det mer kreativt att inte ge all information från början utan bara antyda något som är mångtydigt om ämnet är känsligt.
Då är alla psykoterapeuter troll.
JM
JM skrev:Underförstått var att vid bredbandigt monoljud med samma ljudstyrka från två stereohögtalare, där lyssningspositionen och högtalarna bildar en liksidig triangel med sidan tex 3 m, tippar det hörbara ljudet till närmaste högtalare när tidsdifferensen överstiger 1 ms. Gammal skåpmat som Peter uttryckte det.
JM skrev:Svante skrev:JM skrev:Ofta är det mer kreativt att inte ge all information från början utan bara antyda något som är mångtydigt om ämnet är känsligt.
Då är alla psykoterapeuter troll.
JM
JM skrev:Jag citerar Morello: Det är roligt att röra om i grytan.
Bara analysen av vad olika personer lägger in i vad jag skrev har ett egenvärde. Svanskommentatorerna skjuter sig själva i foten som vanligt.
Ofta är det mer kreativt att inte ge all information från början utan bara antyda något som är mångtydigt om ämnet är känsligt.
Det hela var inte så komplicerat. Underförstått var att vid bredbandigt monoljud med samma ljudstyrka från två stereohögtalare, där lyssningspositionen och högtalarna bildar en liksidig triangel med sidan tex 3 m, tippar det hörbara ljudet till närmaste högtalare när tidsdifferensen överstiger 1 ms. Gammal skåpmat som Peter uttryckte det.
Om ovannämnda högtalare har en sfärisk ideal spridning av alla hörbara frekvenser finns många punkter i det sfäriska rummet där det går att mäta upp en tillräckligt bra frekvensfördelning. Denna yta/volym blir avsevärt större än den hörbara "sweetspoten" från exemplet ovan.
JM
JM skrev:Dvs "beamande" högtalare är helt ok i sweetspot typ Solhagas ATM eller mina Quad.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster