Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:..... som finns på marknaden, och som felaktigt annonseras som 7.1-förstärkare.
Vh, iö
The_Man skrev:Felaktigt är det ju inte, det är faktsikt 7.1 förstärkare, däremot så är det väl en sanning med lite modifikation eftersom processorn/dekodern i dom "bara" är 6.1
IngOehman skrev:Hur många kanaler kommer vi att ha om ett år? Och kommer de att vara DVD-baserade på grund av systemslagsmål mellan HD-kombattanterna, eller kommer bild-högupplösningsformaten att komma på riktigt?
Eller kommer det om några år att bli med HD-bildformaten som det blivit i audio-världen - de två konkurrerande högupplösningssystemen DVD-A och SACD är att betrakta som praktiskt taget icke-existerande? (<< 1%)
DTH skrev:P.S. Håller fullständigt med om att 4.0 nog är ganska nära meningsfull perfektion i praktiken.
Mvh
The_Man skrev:DTH skrev:P.S. Håller fullständigt med om att 4.0 nog är ganska nära meningsfull perfektion i praktiken.
Mvh
Vet inte om det är OT men jag har en liten undran eftersom det är många som förordar 4 kanaler och även 2 kanaler till film tittandet.....om jag har en 3sits soffa(mittimot tv) och 2 fotöljer på varsin sida(som väldigt många har möblerat) hur gör man så att det låter som ljudet kommer ifrån bilden iställer för bredvid bilden när man sitter i fotöljerna? sitter man mitt i soffan fungerar det ju bra.
Margaux skrev:Men det finns ju redan i 6.1 i DVD-A och det vet vi hur mycket musik som släppts...
Nä ge mig takkanalen sen är jag nöjd.
Svante skrev:Är det bara jag som saknar snett-framåt? Det sitter högtalare fram och på sidorna, men visst blir det ett hål mellan dem?
Strauss skrev:Margaux skrev:Men det finns ju redan i 6.1 i DVD-A och det vet vi hur mycket musik som släppts...
Nä ge mig takkanalen sen är jag nöjd.
DVD-A finns väl bara i 5.1?
Sen håller jag med om takkanal, det vore väldans trevligt... tänk typ Black Hawk Down.. mumma!!![]()
IngOehman skrev:Och det är väldigt tydligt att det är flerkanalslyssnarna som bryr sig mest! Det är dom som reflekterar över hur lyssningsmiljön fungerar rent akustiskt. Det är faktiskt extremt sällsynt att stereolyssnare idag bryr sig om att göra några ordentliga ansträngningar för att få ett bättre lyssningsrum. Det förekommer, men det är sällsynt. På 70- och 80-talet var det annorlunda, men idag är det praktiskt taget bara de som har en kombinerad musik- och film-hobby som tycks bry sig tillräckligt för att göra vid lyssningsrummet på ett verksamt sätt.
Vh, iö
Haakan_W skrev:det torde snarare vara tvärtom i svenssonstugorna...säkert 90% eller mer flerkanal...men dom hänger ju inte på forum..
Bill50x skrev:
Men vad är det för sorts flerkanal dessa "uppgraderare" köper? Min erfarenhet är att det oftast är skräp. Centralt är en stor tv-skärm och en maffig 5-kanalsreceiver med så många inställningsmöjligheter att det går i byxorna på varje sann tekniker. Samt ett plastigt högtalarsystem med ett tunnt, skrikigt och platt ljud
/ B
Bill50x skrev:Sanningen är tyvärr att en mycket enkel och billig, men välkomponerad, tvåkanalsanläggning slår ut merparten av det 5.1-skräp som säljs idag.
/ B
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], mickecarlsson och 7 gäster