FBK skrev:Du försöker väl inte få dist rumsrent Sprudel

Kommer ihåg någon gammal tråd där rörstärkare sågades längs med fotknölarna för ett gäng år sedan. Börjar bli mycket som inte stämmer med det hör forat grundstenar som det var förr dvs. det går lika bra med lampsladd, allt annat än Nad 208 eller om man behöver extremt mycket kraft Rotel 1090 är onödigt att lägga, försteg är är totalt onödigt om Dac:en har det och om inte så är Denon 2105 fullt tillräckligt transparent. Som spelare så är Pionner DV668 det ultimata osv. Nu är det Bryston, Dyra Dac:ar, försteg och nu sist så har det blivit okej med att lägga mer än 999kr på en signalkabel. Vad händer

*
Ps. *Försök att läsa detta inlägg med lite humor, men det sker verkligen förändringar emot hur det lät förr.* Nästan så man saknar Subjektivisten, han hade motsatt sig allt detta nya.
Jag förstår att det ovanstående är menat som humor, men jag ser inget som är roligt. Ser mera ut som sarkasmer som missar målet.
Du börjar med att antyda att det inte skulle vara rumsrent att gilla distorsion. Enligt vem då undrar jag då? Varför moralisera om sådant överhuvudtaget? Vad man gillar bedömer man väl själv?!
Jag får lite instrycket att du ibland läser vad EN person skriver/tycker, och vill ha det till att det representerar "forumets åsikt", lite som politiker brukar göra. Men faktiskt är bara ett forum (en plats) utan vare sig åsikter eller ens ett medvetande. Det är människorna som skriver här som har medvetenden och åsikter, och de representerar bara vad just DE SJÄLVA tycker. Du är en av dem.
Om du har sakliga invändningar mot något som någon skrivit - ta då dialogen med DEN personen. Du behöver inte spy galla över faktiskt.se, som ju inte har någon åsikt alls. Det är ett forum bara (alltså en plats - för diskussion).
Det du kallar "grundstenar" finns inte. Det finns bara en massa människor med åsikter, du är en av dem, och var och en har sina tankar (och vissa av dem är även kunniga, erfarna och kloka).
Du representerar vissa åsikter, vissa håller med dig, andra gör det inte. So what?
Du behöver helt enkelt acceptera att du om du skall övertyga någon av motsatt åsikt så kanske du behöver visa att du har rätt. Att bara spy galla över individer som tycker/tror/vet annorlunda än du, det leder ingen vart. Du behöver visa att det du säger är sant om du vill att alla skall tycka som du. OM du verkligen har bevisatt att din åsikt är rätt, alltså objektivt, så visst, då kan du kanske få säga ifrån om någon ihärdigt påstår det du bevisat är rätt, är fel. Men har du bevisat något sådant, någonsin?
Har man inte det så får man kanske acceptera att andra inte håller med.
Och för protokollet - jag har nog ALDRIG sett sprudel visa prestigereaktioner runt frågan om huruvida det man gillar är trevliga färgningar eller mera ackurat återgivning. Han har alltid hållit sådana frågor öppna och hellre presenterat meningsfulla frågeställningar runt det, än velat tvinga någon att sluta kalla färgningar för färgningar.
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).