Ni måtte ha svårt att läsa innantill herr "IngOehman", dvs. jag tror att ni totalt är i avsaknad av denna förmåga då jag, jag vet inte hur många ggr., tydligt har poängterat att alla får anse vad de vill, dock icke bete sig som man vll, två skilda saker.
Tydligen ingår det i herr "IngOehman"s föreställningsvärld att kränkande påhopp, raljerande och förlöjligande tillmälen är åsikter.
Där lär väl endast en domstol kunna påvisa något annat den dag det blir så grovt att det blir domstolsak av det hela.
Jag tror säkert att du anser detta, men du måste inse att din vilja faktiskt är detsamma som att du vill bestämma vad andra skall tycka och känna. Vilket är orimligt, med mindre än att du skaffar dig makt att (såsom diktatorerna på hififorum gjort) medelst godtyckliga avstängningar (efter eget "omdöme") göra dig av med de åsikter du väljer inte skall ges utrymme.
Tolkningen av vad jag skrev är helt pervers och förefaller vara en parodi på åsiktsmonopolet herr "IngOehman" själv vidmakthåller.
Att jag efterlyser större mångfald, mer vilja till förståelse och acceptans av andra åsikter än de egna gör mig till åsiktspolis?
Dessutom vilka är mina gelikar? och vad har jag att göra med
modererandet på HiFiForum?
Din påstådda vilja att ha "större öppenhet" blir en kontradiktion om den inbegriper att andra inte skall ha rätt till att uttrycka sina uppfattningar när de inte sammanträffar med dina egna.
Återigen herr "IngOehman", alla får uttrycka vad de vill, det har ingenting med förmågan att lyssna och försöka förstå den andre att göra.
Jag måste uppfatta det som så att i herr "IngOehman"s värld så slår man tills blodet sprutar och motståndaren inte reser sig mer, då har man uttryckt en åsikt, borde inte pugilismforum vara ett lämpligare namn för dylika övningar.
Återigen herr "IngOehman" ingen förbjuds att uttrycka sina åsikter, och nu förstår jag att ni inte förstår, men att förlöjliga, håna trakassera, förolämpa och raljera är inte åsiktsyttrande i gängse mening.
Vilka "ni"? Och var har vem definierat vad man får och inte får anse menar du
"Christer_Tamm"s och herr "IngOehman"s besynnerliga bemötande gentemot min önskan om att vidga vyerna och ta del av varandras erfarenheter.
Jag vill minnas att herr "IngOehman" använt ord som kardinalfel vid flerfaldiga tillfällen samt
Det är absolut förbjudet
i avsikt att påstå att det man anser inte går att anse, eller så får man inte anse något. Så kategoriskt brukar endast rädda och osäkta människor uttrycka sig.
Definitivt får man väl anse att debattekniken är en kardinalsynd.
Varför är det viktigt för dig att alla har rätt och ingen har fel
I den verkliga världen herr "IngOehman" kan flera ha rätt beroende på infallsvinklar, det försvagar inte ens den egna positionen, man kan ha parallella men olika angreppsmetoder och komma fram till målet på olika vägar. I det här fallet är ju målen lite olika dessutom, så problemet borde vara än mindre.
Jag förstår att detta tänkande inte existerar i herr "IngOehman"s föreställningsvärld då hade det redan framgått.
Det är ju synd, då skulle idéer kunnat utbytas till allas fromma.
Resten är ingen idé att bemöta då det tydligt framstår som omöjligt för herr "IngOehman" att begripa vad jag menar, men kort för dem som vill.
Större acceptans att man tycker olika, färre skyttegravar så att man istället kan utbyta erfarenheter, och större vilja att förstå varandras utgångspunkter. Troligen skulle diskussionerna bli roligare och mer givande då.
Detta är inte som herr "IngOehman" tror, skapande av ett åsiktsmonopol som efterlyses, utan en större vilja att ta vara på varandras erfarenheter så att flera kan få större insikter i denna trevliga hobby, men då måste raljerandet och hånandet av andra upphöra.
Dock vet jag tyvärr inte vad herr "IngOehman" vill förstå, utom att herr "IngOehman" absolut inte vill förstå andra människor.
Slutcitat av herr "IngOehman" till mig ovan:
Är du inte avprogrammerad snart?
Här skulle jag kunna fälla en och annan kommentar, men jag tror att för de flesta är detta uttalande ett bevis i sig, för vad herr "IngOehman" har för åsikter om människor som inte delar hans frälsning.
Vänliga hälsningar
Bravo