Reparera hogtalare pa vastkusten?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Fackamato

Reparera hogtalare pa vastkusten?

Inläggav Fackamato » 2017-12-25 10:56

Hej,

Jag har tva Maelstrom-X2 element. Det forsta elementet har nagot fel med talspolarna (traden los inuti men konen ror sig - kanske gar att reparera talspolen/arna). Det andra elementet hade en talspoletrad som brann av precis vid konen, som jag lodade tillbaka och trodde jag hade ett helt element men det verkar som att kortslutningsringen ar los inuti (vet ej om det ar flera st). Sa, tva icke-fungerande element men som kanske ar reparerbara.

Finns det nagot kunnigt foretag pa vastkusten som skulle kunna ta en ditt och reparare elementen? I varsta fall kanske man kan anvanda ett element for att laga det andra.

Tack
DIY subs: Harbottle Audio 24UHT x2 slutna. MiniDSP
DIY main: JBL 2226H 15" bas + B&C DE250 med horn (Four Pi clones)
Crest Pro-Lite 7.5 for subs, Rotel RB-981 for JBL, AMP100 for horns

Användarvisningsbild
lennartj

Re: Reparera hogtalare pa vastkusten?

Inläggav lennartj » 2017-12-25 14:16

Fackamato skrev:Finns det nagot kunnigt foretag pa vastkusten som skulle kunna ta en ditt och reparare elementen? I varsta fall kanske man kan anvanda ett element for att laga det andra.
Tack

Visst gör det!
Jag har anlitat LN Högtalarservice http://www.hogtalarservice.se/ både för egen räkning och som hjälp åt andra. De finns i Västra Frölunda mitt emot 421, kan sina saker och har rimliga priser.
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]

Användarvisningsbild
Fackamato

Re: Reparera hogtalare pa vastkusten?

Inläggav Fackamato » 2017-12-27 00:06

lennartj skrev:
Fackamato skrev:Finns det nagot kunnigt foretag pa vastkusten som skulle kunna ta en ditt och reparare elementen? I varsta fall kanske man kan anvanda ett element for att laga det andra.
Tack

Visst gör det!
Jag har anlitat LN Högtalarservice http://www.hogtalarservice.se/ både för egen räkning och som hjälp åt andra. De finns i Västra Frölunda mitt emot 421, kan sina saker och har rimliga priser.

Tackar sa mycket, de skall jag kolla in!

Bild
DIY subs: Harbottle Audio 24UHT x2 slutna. MiniDSP
DIY main: JBL 2226H 15" bas + B&C DE250 med horn (Four Pi clones)
Crest Pro-Lite 7.5 for subs, Rotel RB-981 for JBL, AMP100 for horns

Återgå till DIY-forum