Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Målet var att de skulle vara klara före jul, men jag blev sjuk och just nu vågar jag inte lova något klar-datum.
Men låt mig säga såhär - jag och kunden på första paret är överens om att tiden inte är så viktig. Det viktiga är att de blir in i minsta detalj så optimerade som det går, innan de levereras. Trots det kommer jag att betrakta första paret som en beta-version, det vill säga att jag inte låser möjligheten till små justeringar efter något halvår eller så.
Jag går aldrig förbi beta-stadiet.
Vh, iö
Nattlorden skrev:Tarzan skrev:Kraniet skrev:Ska bli kul att se den helt färdig.
Hur skulle du (Ingvar) säga de står sig kapacitetsmässigt mot dina andra högtalare/system?
Utifrån bilderna ser det ut som en i16 med inbyggd Y-2. Men jag förstår att svaret inte är så enkelt.
Precis här ovanför skriver ju Ingvar att "De är i klass med de större topparna fast med basförmåga".
i16s heter den väl ändå(eller i16es kanske också finns?)
( i17es )
IngOehman skrev:Du har rätt! Men hur kan du veta detta?![]()
Jag behövde tänka efter ordentligt innan jag var säker på att du hade rätt.![]()
Ala andra es-modeller har byggts, men inte i17es. Stämmer.
mrGaskill skrev::o![]()
Så, nu blir det rea på tvåvägarna? Nejrå, men vad kan sådana tänkas kosta? 70-80000 ? (I industrilack, givetvis)
( En glutt i manifest och prislista gav att i28 i skruvasjälv och päronfaner går på 60 bananer. Vettefanken. )
IngOehman skrev:Men snart kommer även större tvåvägare...
rajapruk skrev:Oj. Ino-högtalarna ligger i en helt annan prisklass än vad jag trodde.
rajapruk skrev:Oj. Ino-högtalarna ligger i en helt annan prisklass än vad jag trodde.
Ted_B skrev:rajapruk skrev:Oj. Ino-högtalarna ligger i en helt annan prisklass än vad jag trodde.
Det där är ju extrema högtalare och kostar därefter.
Pi60 och piP är väl egentligen fullt tillräckligt för de allra flesta och de är ju inte speciellt dyra.
Själv beställde jag ett par pi60s, ganska dyra men det unnar jag mig själv
Tell skrev:40kkr kan väl iofs inte anses som "inte speciellt dyrt" hur bra dom än må vara? O 12kkr är iofs inte småpotatis heller, fast neråt 6kkr som jag betalade för mina piP kan kanske anses som "inte speciellt dyrt" med tanke på vad man får. Dock inte i närheten lika prisvärt som dom hundra kronorna jag gav för min Audio Pro jag hade innan som även dom lät finfint!
mrGaskill skrev:Varför göra större tvåvägare? Något att klura på innan hockeyn. Dubbla basar som sträcker sig ner, blir 2,5or hur nu det defineras? Tredelat delningsfilter som överlappar ganska mycket nedåt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster