Moderator: Redaktörer
mrGaskill skrev:Ja, kanske. Eller varför inte? Men varför? Vad i skulle den tekniska implikationen bestå i? Motivation och lösning. Jag är bara nyfiken.
music4ever skrev:Hade helst sett en ny "top-högtalare" som har spridningen som i28/i32s, men som klarar leverera väsentligt mer ljudtryck över 80hz än i32s. Vore trevligt de gånger man verkligen krämer på, veta att systemet fortfarande går på tomgång (och har extremt låg distorsion).
mhr1229 skrev:>124dB/par angivet på det sätt som beskrivs i Ingvars manifest på s. 73 f. Det kan ju synas futtigt![]()
PerStromgren skrev:mhr1229 skrev:>124dB/par angivet på det sätt som beskrivs i Ingvars manifest på s. 73 f. Det kan ju synas futtigt![]()
Det kan inte vara den nivån music4ever klagar på, då. Vilken nivå kan anses vara "tomgång", dvs "utan" distorsion? 10 dB lägre?
IngOehman skrev:Det har jag.
Det är delvis därför det inte tar slut med i32s, utan t ex i64s finns (och ett ännu större toppsystem beräknas bli klart 2019).
music4ever skrev:IngOehman skrev:Det har jag.
Det är delvis därför det inte tar slut med i32s, utan t ex i64s finns (och ett ännu större toppsystem beräknas bli klart 2019).
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Finns det något mer du kan säga kring det ännu större toppsystemet?
shifts skrev:IngOehman: Är den bautatoppen tänkt att fungera på samma näravstånd som i64s eller är den tänkt för större näravstånd än så?
Elfsberg skrev:Men asså.. hur mycket smisk tål den där diskanten????
Belker skrev:Elfsberg skrev:Men asså.. hur mycket smisk tål den där diskanten????
Du ser att Nattlordens bild är hopklippt i typ PowerPoint,va?
IngOehman skrev: .
- - -
Svar på din fråga: Den tål väldigt mycket. Runt 40 W effekttålighet enligt IEC, 1000 W peak (den tål mera men låter inte rent över 1000 W in). Den höga känsligheten gör sitt till dessutom.
Som jämförelse kan nämnas att 1" domediskanter brukar tåla mellan 4 och 10 W. I många fall kan man läsa att domediskanter påstås ha en effekttålighet om både 50 och 100 W, men då anger de inte elementets effekttålighet utan systemefekttåligheten när diskanten är HP-filtrerad således att den bara får en bråkdel av ineffekten.
Vh, iö
IngOehman skrev: Men snart kommer även större tvåvägare...
Även dom blir billigare än trevägarna.
Vh, iö
PerStromgren skrev:IngOehman skrev: .
- - -
Svar på din fråga: Den tål väldigt mycket. Runt 40 W effekttålighet enligt IEC, 1000 W peak (den tål mera men låter inte rent över 1000 W in). Den höga känsligheten gör sitt till dessutom.
Som jämförelse kan nämnas att 1" domediskanter brukar tåla mellan 4 och 10 W. I många fall kan man läsa att domediskanter påstås ha en effekttålighet om både 50 och 100 W, men då anger de inte elementets effekttålighet utan systemefekttåligheten när diskanten är HP-filtrerad således att den bara får en bråkdel av ineffekten.
Vh, iö
Skickar du 10A genom den lilla talspolen? Inte så länge, gissar jag!
IngOehman skrev:Väldigt få diskanter tål sådana ineffekter utan att ta skada eller distordera illa.
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster