Morello skrev:Kul att Flint dyker upp som gubben ur basreflexlådan!
vad är det för apparat du pratar om?
Ett slutsteg från ett schema som jag hittade i den djupa cyberdjungeln. Det passade mitt syfte efter en rejäl skopa envist domesticerande.

Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Kul att Flint dyker upp som gubben ur basreflexlådan!
Flint skrev:Morello skrev:Kul att Flint dyker upp som gubben ur basreflexlådan!
Ett slutsteg från ett schema som jag hittade i den djupa cyberdjungeln. Det passade mitt syfte efter en rejäl skopa envist domesticerande.
Morello skrev:Flint skrev:Morello skrev:Kul att Flint dyker upp som gubben ur basreflexlådan!
Får man se schemat?
Morello skrev:Flint skrev:Morello skrev:Kul att Flint dyker upp som gubben ur basreflexlådan!
Får man se schemat?
Flint skrev:petersteindl skrev::D Verkar roligt. Finns det schema?
Med vänlig hälsning
Peter
Ja.
Flint skrev:petersteindl skrev:
Vad bra. Har du någon länk eller kan du lägga upp schemat i tråden.
Med vänlig hälsning
Peter
Nej.
Laila skrev:Tjäna Flint, kul att ha dig här . . . typ.
Morello skrev:Det du pratar om nu är alltså en transistorhäck?
Morello skrev:Det du pratar om nu är alltså en transistorhäck?
Flint skrev:Morello skrev:Det du pratar om nu är alltså en transistorhäck?
Minnesuppfriskning speciellt. Men läs hela tråden igen. Ta inte alltför illa vid dig av din tidigare retorik. Sånt kan hända oss alla.
Morello skrev:Flint skrev:Morello skrev:Det du pratar om nu är alltså en transistorhäck?
Minnesuppfriskning speciellt. Men läs hela tråden igen. Ta inte alltför illa vid dig av din tidigare retorik. Sånt kan hända oss alla.
Tack, men jag vet inte riktigt vilken retorik du åsyftar. Kanske behöver du friska upp mitt minne igen?
petersteindl skrev:Morello skrev:Det du pratar om nu är alltså en transistorhäck?
Ja, fast det Flint pratade om tidigare var också en trisseburk, nämligen samma.
Morello skrev:Tumregeln om 14 dB är således reviderad?
Morello skrev:Jag kan inte minnas någon strid.
Flint skrev:Morello skrev:Tumregeln om 14 dB är således reviderad?
Nej inte alls, när det gäller rörslutsteg i PP med utg.trafo. Jag ville testa vad som gäller för trissesteg.
PerStromgren skrev:Morello skrev:Jag kan inte minnas någon strid.
Troligen är det bara jag som överreagerar.
Harryup skrev:Välkommen Flint!
Kul att se dig igen.
mvh/Harryup
Flint skrev:Nej, men jag skulle kunna tänka mig ett byte mot schemat på din/ditt RS2000. Dock kan du då räkna med att det dyker upp ett antal simuleringar på det här på forumet.
DQ-20 skrev:Flint skrev:Nej, men jag skulle kunna tänka mig ett byte mot schemat på din/ditt RS2000. Dock kan du då räkna med att det dyker upp ett antal simuleringar på det här på forumet.
Haha. Då blir det nog Sayonara igen ett par månader eller så innan du pillat klart i Spicemodellen.Den som Spice-modellerar ett Bryston 14B på fri programvara får extra stilpoäng. Bara lite tidsödande, men tid har jag gott om.
/DQ-20
petersteindl skrev:
Vad jag vet är det standardkomponenter som används och till alla dessa finns det mycket noggranna och korrekta spice-parametrar.
Peter
Flint skrev:Morello skrev:Tumregeln om 14 dB är således reviderad?
Nej inte alls, när det gäller rörslutsteg i PP med utg.trafo. Jag ville testa vad som gäller för trissesteg.
IngOehman skrev:Flint skrev:Morello skrev:Tumregeln om 14 dB är således reviderad?
Menar du att du tror på en tumregel? Fast att det blir en annan tumregel, för trissor?
Tumregler är dumregler. Bättre att lära sig hur sambanden ser ut på riktigt, och bedöma lämplig återkoppling baserat på ALLA påverkande faktorer, istället för på namnet på den aktiva komponenten.
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Imperial-Blomman, RogerGustavsson, Sillstryparn och 22 gäster