Moderator: Redaktörer
Johannes skrev:Detta är ett billigt projekt.
Johannes skrev:Javisst jag är med på detta.
Men detta är lite experiment verkstad
Där jag tänkte blanda redan färdiga konstruktioner.
Angånde mtm så har jag troels gravesens olika konstruktioner varav c17 II är med denna m300 som du nämner .
Så jag har lite olika val när det gäller just mellanregister diskant iomed att det finns så många färdiga konstruktioner att härma . Det som är deg jobbiga är just att få in infinity basarna i detta . Cantons delningsfrekvenser ser jag bara som ett ex mer hur dom har gjort .
Men typ 200hz har dom använt max står inte branthet m.m
Sen förvånade det mej att det var 3.5vägs rätt intressant
Då skulle man kunna använda hela qln qubic konstruktionen då den är just 2.5vägs . Men då måste jag veta vad delningsfrekvenserna är m.m
Diskanten original i mina qubic 313 heter vifa D26 -16 06
Låter helt ok
Har scanspeak d29005 93000 och 95000 hemma på hyllan med bägge är 6ohm. Med likande parametrar som troels gravesens diskant seas T27 tffc
Detta är ett billigt projekt .
Men spridning är nåt som står högt på önskelistan.
Såg att just seas Diskanten spred bättre offaxis än mina scanspeak när jag jämförde plus att den hade mer energi i toppen.
Johannes skrev:Qln qubic 313 är redan test lådor tex
Johannes skrev:Känns onödigt att bygga test lådor igen ?
Johannes skrev:Och jag tänker mej en aktiv lösning på basarna
Johannes skrev:Men troels gravesen menar att c17 wh är en lyckat element med bra mellanregister egenskaper
Johannes skrev:Förstår inte det här med lådan designen.
Att elementen inte helt plötsligt skulle passa?
Johannes skrev:Baffel bredden m.m är ju en viktig bit . Iomed jag lånar färdiga konstruktion så måste jag hålla mej till det ..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster