Moderator: Redaktörer
Martin skrev:Det jag tycker är intressant är att lyssna hur ljudbilden förändras när man förflyttar sig. Det säger iaf en del om hur bra högtalarna låter även om man inte känner igen musiken.
Förresten är det någon som vet vad det var för låt de spelade först i wilsonrummet, på sophia/effbi-aj? Det var någon indisk (eller något) kille som snackade i början och sedan kom en hård djupbasgång och ett långsamt drum'n'bass-beat en bit in i låten.
Bill50x skrev:Martin skrev:Det jag tycker är intressant är att lyssna hur ljudbilden förändras när man förflyttar sig. Det säger iaf en del om hur bra högtalarna låter även om man inte känner igen musiken.
Förresten är det någon som vet vad det var för låt de spelade först i wilsonrummet, på sophia/effbi-aj? Det var någon indisk (eller något) kille som snackade i början och sedan kom en hård djupbasgång och ett långsamt drum'n'bass-beat en bit in i låten.
Jag tror dom sa Talvin Singh och det lät lite som samma typ av musik som på den cd jag har med honom... Men jag är inte 100 på det...
/ B

Arthur gick den inte så här: bling da dum dum dim bling pam pam poff?
Nej det måste vara ngn annan jag tänkte på!
Blue skrev:Misstänker att det kan hänga ihop med akustiken (eller dålig kvalitet på skivorna som spelades som någon sa), men då undrar jag, var inte Öhman med och riggade upp rummet?
Rydberg skrev:Blue skrev:Misstänker att det kan hänga ihop med akustiken (eller dålig kvalitet på skivorna som spelades som någon sa), men då undrar jag, var inte Öhman med och riggade upp rummet?
Det var han garanterat inte, ta bara sådan sak att de står på för höga stativ.
Såg honom på mässan i alla fall, men knappast troligt att han var med och ställde upp dem i det där super kala rummet. Förstår inte riktigt varför de gör om samma misstag ifrån förra mässan, vill IÖ ha ner antalet beställningar eller? För någon bra reklam är det inte med det ljud som de presterade på mässan.men då undrar jag, var inte Öhman med och riggade upp rummet?
Hur lät det då? Jo jag tyckte det lät fantastiskt bra, allra bäst på den bakre stolsraden intill väggen faktiskt. Inte idealiskt enligt mångas åsikt mao. Men ändå stort å fylligt ljud, inget register som stack ut utan det lät musik helt enkelt.
Det spelades inte högt. Det går nog inte att spela på öronspräckarvolym med dom men vad gör det när man får ett sånt fylligt ljud med kanonfin 3D känsla på en normal öronvänlig lägenhetsvolym. Mycket imponerande!
Man kan ju bara tänka sig hur dom låter i ett lagom stort akustikbehandlat rum när det lät så bra på en mässa.
FBK skrev:Nog för att de lät bättre i år, men att ställa in dem i ett "helt" kalt rum
hajen1 skrev:Tillbringade resten av helgen på hotellrummets toalett.
raceman skrev:McIntosh tillsammans med Dynaudio var en grym besvikelse, det
låter bra mycket bättre i min bil än det gjorde i det rummet.
Tyckte också att basen var lite överdriven men det fanns ju ingen djupbas, ingen alls faktiskt. Men tanke på hur stora elementen var är det lite svagt.De nya Jamomonstren var förfärliga. Maken till hissad grummel-mullig bas har jag sällan hört.
Martin skrev:Tack för hjälpen. Jag har identifierat låten nu. Det är Talvin Singh och låten heter Abalonia. Finns på albumet Ha (2001 Polygram International)
Harryup skrev:paa skrev:Kan någon gissa vad detta är för en produkt, som dom visade på mässan:
En nätbrynja som dämpar stående vågor om man bär den och ställer sig i ett hörn?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster