Moderator: Redaktörer
Johan_Lindroos skrev:Hej Blodapelsinen!
Det lät dyrt med Sylomer. Kan du tänka dig vibrationsisolatorer som bygger några centimeter på höjden istället? Då kan jag rekommendera Trelleborg Novibra M-dämpare. De är ungefär som en halv boll av gummi. Detta gör dem till de vibrationsisolatorer som har lägst fjäderkonstant i deras tvärsriktning på marknaden (passar alltså soffskakare som vibrerar i horisontell riktning). Men man måste välja rätt modell av dessa vibrationsisolatorer också. Här måste man tänka på hur många som kan tänkas sitta samtidigt, eller så får man tänka sig 1 - 2 personer som blir det vanligaste användarfallet. Du kan ju höra med Ingvar om hans syn på saken. Antingen så dimensionerar han dessa M-dämpare åt dig, eller så kan jag hjälpa till här i din tråd när du funderat på om höjden passar dina behov. M-dämparna behöver spridas ut över en yta, och man måste ju samtidigt kunna gå på golvet utan att det buktar konstigt. Det kan alltså tänkas behövas några lastfördelande reglar då också. Fundera på saken, och hör helst med Ingvar så att det fungerar som han tänker sig det hela också.
http://www.trelleborg.com/en/anti-vibra ... uct--range
blodapelsin skrev:Absolut. Det blir jävligt mörkt. Behöver nog skaffa en arbetslampa till.
blodapelsin skrev:Spacklade en del, gipsbruk väldigt bra produkt för oss otåliga. Går att lägga på jävligt tjockt.
blodapelsin skrev:Pannlampa kanske är inte en dum ide' faktiskt. Jag har fortfarande ett fönster som släpper in lite ljus innan hade jag två men tyvärr vätter de mot norr så det blir rätt mörkt.
Idag och igår kollade vi på tyger och det blir guld, svart och lite mönster. Kommer nog bli väldigt tjusigt tror jag.
Imorgon drar bygget igång igen.
En fråga angående atmos högtalare, jag har 6 st som jag tänkt använda, hur gör man det på bäst sätt på fyra kanaler?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster