Moderator: Redaktörer
Jax skrev:/förbannad admin
Svante skrev:OK, jag såg Jax kommentar. Jag hade skrivit ett halvlångt inlägg, men då får det vara.
Bill50x skrev:Svante skrev:OK, jag såg Jax kommentar. Jag hade skrivit ett halvlångt inlägg, men då får det vara.
Det kan iofs vara intressant att höra turerna med LTS men det kanske tarvar en egen tråd?
/ B
Nattlorden skrev:Det heter inte tråd - det heter kabel.
Nattlorden skrev:Det heter inte tråd - det heter kabel.
hifikg skrev:Nattlorden skrev:Det heter inte tråd - det heter kabel.
Inte om den är enkardelig...
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Nattlorden skrev:Det heter inte tråd - det heter kabel.
jo, då är den för tunn....
jonasp skrev:Nattlorden skrev:hifikg skrev:
Exakt. Frågan är om mina EKK räknas som spett eller skena. Eller kanske rentav kopparlans?
Jax skrev:jonasp skrev:Nattlorden skrev:
Exakt. Frågan är om mina EKK räknas som spett eller skena. Eller kanske rentav kopparlans?
Fördelen med EKK är ju att bara 2 kabellyftare behövs per kabel.
Jax skrev:jonasp skrev:Nattlorden skrev:
Fördelen med EKK är ju att bara 2 kabellyftare behövs per kabel.
hifikg skrev:Ni har just avlivat en hel bransch... kabellyftarteknikerna kommer bli friställda!
jonasp skrev:Nattlorden skrev:hifikg skrev:
paa skrev:Vad handlar den här sidan om egentligen?
Svante skrev:Att få tillbaka diskussionen till högtalarkablar.paa skrev:Vad handlar den här sidan om egentligen?
egonsmannen skrev:Konstigt forum som har en admin som verkar lätt efterbliven, det måste väl finnas någon som har rätt antal kromosomer som kan ta över?![]()
![]()
RogerGustavsson skrev:...
Nu är tvärsnittsarean rätt väl tilltagen, 2 x 4 mm2. Om man väljer en EKKX (numera ELQXB) med färre ledare 10x2x0.5 (2 x 2 mm2), hur blir då värdena för de passiva komponenterna?
Morello skrev:Ja, de gäller, men nu är ju tanken med avslutnigen att förhindra att slutsteget ser otäck impeans vid hög frekvens.
Förvisso kan behovet av det starkt ifrågasättas då majoriteten av alla slutsteg har en så kallad zobel-länk på utgången vilken tillser att slutsteget inte ser otäcka impedanser pga ickeavslutade kablar.
Jax skrev:Morello skrev:Ja, de gäller, men nu är ju tanken med avslutnigen att förhindra att slutsteget ser otäck impeans vid hög frekvens.
Förvisso kan behovet av det starkt ifrågasättas då majoriteten av alla slutsteg har en så kallad zobel-länk på utgången vilken tillser att slutsteget inte ser otäcka impedanser pga ickeavslutade kablar.
Utom vissa brittiska fabrikat som börjar på L
paa skrev:På första sidan i tråden ligger det en fråga som faktiskt är on topic, men som ännu inte fått något svar:RogerGustavsson skrev:...
Nu är tvärsnittsarean rätt väl tilltagen, 2 x 4 mm2. Om man väljer en EKKX (numera ELQXB) med färre ledare 10x2x0.5 (2 x 2 mm2), hur blir då värdena för de passiva komponenterna?
Kan någon svara på den?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster