Moderator: Redaktörer
NADifierad skrev:Mina första intryck är positiva.
Jag har inte vågat kasta mig över den än.
Jag ska läsa in mig på manualen i lugn och ro.
Så här långt verkar det som den har alla features jag behöver, till mitt helaktiva system. Jag förutsätter att det finns justeringar för delay på varje utgång, fast så långt har jag inte kommit än.
Något som är perfekt, utöver fjärrkontrollerad volym, är att det finns både digitala och analoga ingångar.
Jag minns med saknad den brusfria återgivningen från en digitalt matad Behringer-DCX2496.
I de analoga ingångarna tänkte jag ansluta vinylspelaren. Jag hoppas kunna använda olika presets för analoga kontra digitala ingångar.
Då kan jag köra infra boost på de digitala, och subsonic filter på de analoga.
NADifierad skrev:Varför inte använda Najdans volymkontroll?
Har du någon optisk ut på Denonen?
NADifierad skrev:Aj, då.
Livet är lättare för oss tvåkanalsnördar.
Vad gäller missljuden i Najdan, är det kanske bra att dra iväg ett mail till Nicolas?
NADifierad skrev:Får hoppas att Bläupplevelserna uteblir för mig.
Har du hört med Ursv? Han verkar händig på sånt där obegripligt.
Tangband skrev:NADifierad skrev:Får hoppas att Bläupplevelserna uteblir för mig.
Har du hört med Ursv? Han verkar händig på sånt där obegripligt.
Jag är väldigt intresserad om du upplever najda som bättre ljudmässigt än driveracken, jag antar att det finns fördelar att köra digitalt utan A/D in i filtret? Hur är användarvänligheten ?
NADifierad skrev:Default är 1Vrms. Jag använder bara PA steg så kan jag välja 6 Vrms? Jag använder mig av XLR/RCA adaptrar, om det kan ha någon betydelse?
NADifierad skrev:
Nej Najdan har RCA utgångar, och mina slutsteg har XLR ingångar.
Jag har använt mig av adaptrarna vid tidigare tillfällen, utan problem.
Så vad tror du om 6 Vrms?
Swedenmaded skrev:MYCKET spännande att få del av dina erfarenheter inom kort. Avsätt helgen till lyssning nu
Tangband skrev:Intressant. Är den bättre än dbx driverack ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster