Jag har snöat in på Eagles igen.

Moderator: Redaktörer
manix skrev:http://www.linkwitzlab.com/music.htm
Här nämns versionen Eagles, Hell Freezes Over, Geffen GEFD-24725 listad bland många andra högklassiga inspelningar, högklassiga i mitt tycke alltså. Det finns ett flertal utgåvor på discogs med den beteckningen, men den första från USA är nog ett säkert kort. Även DVD-utgåvan (video) brukar omnämnas som en ljudreferens.
Jonas skrev:Har DVD´n, DTS spåret är bra.
Har för mig att den var poppis som demo på HiFi mässorna för många år sedan när "stor" skärmarna (42tum) började komma...
Bara hämta upp om du vill låna.
/Jonas
Almen skrev:Jag har lånat dvd:n för kanske 10 år sedan, har för mig den lät skit, med en massa diskant. Kunde inte förstå varför alla hyllar den.
sprudel skrev:Här finns nog en rad utgåvor av olika kvalitet. Ska försöka samla på mig ett gäng och utvärdera.
Vaffö e de på detta vise?
sprudel skrev:Nu har jag lyssnat något spår på din utgåva Gustaf. Antagligen samma som min CDON tyvärr. Jakten fortsätter.
Ser att det finns några Japan-pressningar Discogs.
Jansson skrev:sprudel skrev:Nu har jag lyssnat något spår på din utgåva Gustaf. Antagligen samma som min CDON tyvärr. Jakten fortsätter.
Kom på att jag hade Dvdn och jämförde med cd ( samma som Gustafs)
Dvdn är bättre, mindre kompression/ efterproduktion på den. Kan spelas betydligt starkare med mindre förvrängning.
Har du lyssnat på Dvdn ännu?
MorganM skrev:
Har själv letat efter välljudande skivor av Eagles.Och efter många masvis körningar av massor med Eagles skivor,så var denna ovan bäst (vad jag kunde hitta).
PekkaJohansson skrev:Som utlovat kommer här översiktsgrafer över tre tidiga utgåvor av sången "Hotel California". De är tagna från i tur och ordning samlingen "Greatest hits volume 2", albumet "Hotel California" i amerikansk pressning (den europeiska är identisk men har inte lika snygg etikett) och samlingen "The best of Eagles":
sprudel skrev:Jansson skrev:sprudel skrev:Nu har jag lyssnat något spår på din utgåva Gustaf. Antagligen samma som min CDON tyvärr. Jakten fortsätter.
Kom på att jag hade Dvdn och jämförde med cd ( samma som Gustafs)
Dvdn är bättre, mindre kompression/ efterproduktion på den. Kan spelas betydligt starkare med mindre förvrängning.
Har du lyssnat på Dvdn ännu?
Nope, not yet! Har fastnat lite i utprövande av Auralic Aries som streamer istället för Oppo.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster