Jag har ett par högtalare JBL LX2005 som jag tycker låter bra förutom diskanten som är för mycket övertygande, kan man byta diskanterna i högtalarna och vilka ska jag använda i så fall och var kan man köpa diskanter, tacksam för seriösa svar.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005 Numera pensionär. Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.
Okey tack, man sätter en i varje högtalare då? Och det ska vara mono om jag inte är helt ute och cyklar, det är väl 2 stycken sådana här jag ska ha då? SAT 100 100 Watt 8 ohm 5619 95:-
amandus skrev:Okey tack, man sätter en i varje högtalare då? Och det ska vara mono om jag inte är helt ute och cyklar, det är väl 2 stycken sådana här jag ska ha då? SAT 100 100 Watt 8 ohm 5619 95:-
Japp.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005 Numera pensionär. Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.
Annars räcker det med ett par fasta effektmotstånd för några tior, så slipper du även såga upp lådorna för den reglerbara varianten.
Här har du en enkel förklaring på hur du går till väga: http://www.drkrupp.se/hifi/filter_dampning.html