Moderator: Redaktörer
FBK skrev:Lovorden bara haglar in hifikg, hur ska du kunna avstå ett köp ?(om du nu inte bara hade tid över och ville starta en tråd som görs ibland när folk har tråkigt
)
Inte ofta som en icke erkänd produkt här får sådan beröm, kul för ovanlighetens skull och de förtjänar verkligen en bra försäljning.
Ps. Såg att dem fått mycket beröm av många tidningar, bla. din och min favvo tidning. https://www.buchardt-audio.com/pages/hifi-musik *missat den testen*
gflar skrev:Jag lade in en pre-order på ett par vita S400 innan nyår. Men det dröjer några veckor innan jag får dem.
gflar skrev:Fick en "sneak peak" på en aktiv golvare (S50A) som är på G.
sladdbarn skrev:gflar skrev:Jag lade in en pre-order på ett par vita S400 innan nyår. Men det dröjer några veckor innan jag får dem.
Nåååå?
jinithin skrev:gflar skrev:Fick en "sneak peak" på en aktiv golvare (S50A) som är på G.
Jäklar va läckrakanske ska avvakta med att fixa ett par S400 och vänta på dessa istället
gflar skrev:jinithin skrev:gflar skrev:Fick en "sneak peak" på en aktiv golvare (S50A) som är på G.
Jäklar va läckrakanske ska avvakta med att fixa ett par S400 och vänta på dessa istället
Ingen aning om prislapp på ett par sådana.De lär ligga en stund in i framtiden.
Annars tycker jag Buchardt har hyfsade priser på sina stativare.
nuffe skrev:Sen ett antal år tillbaks, kanske 8-10 år, har Ljud & Bild helt saknat all kunskap om kritik.
Allt är lika bra eller bäst, luktar väldigt mycket den hädangångna Danska High fidelity om hela budskapet.
Det betyder ju inte att Buchardts högtalare är dåliga hifikg, bara att man ska det det man läser där
med en stor nypa salt.
Henrik
FBK skrev:nuffe skrev:Sen ett antal år tillbaks, kanske 8-10 år, har Ljud & Bild helt saknat all kunskap om kritik.
Allt är lika bra eller bäst, luktar väldigt mycket den hädangångna Danska High fidelity om hela budskapet.
Det betyder ju inte att Buchardts högtalare är dåliga hifikg, bara att man ska det det man läser där
med en stor nypa salt.
Henrik
För oss som lyssnat på märket kan jag säga att de är bättre än det mesta i samma prisklass, man blev lite förvånad över att de inte kostar mer än de gör.
Nattlorden skrev:FBK skrev:nuffe skrev:Sen ett antal år tillbaks, kanske 8-10 år, har Ljud & Bild helt saknat all kunskap om kritik.
med en stor nypa salt.
Henrik
För oss som lyssnat på märket kan jag säga att de är bättre än det mesta i samma prisklass, man blev lite förvånad över att de inte kostar mer än de gör.
+1
FBK skrev:nuffe skrev:Sen ett antal år tillbaks, kanske 8-10 år, har Ljud & Bild helt saknat all kunskap om kritik.
med en stor nypa salt.
Henrik
ante_77 skrev:FBK skrev:nuffe skrev:Sen ett antal år tillbaks, kanske 8-10 år, har Ljud & Bild helt saknat all kunskap om kritik.
med en stor nypa salt.
Henrik
Precis
Och då är det ju synd att dom skapar ”inflation” i deras tester.
FBK skrev:ante_77 skrev:FBK skrev:För oss som lyssnat på märket kan jag säga att de är bättre än det mesta i samma prisklass, man blev lite förvånad över att de inte kostar mer än de gör.
Precis
Men det är inte hela sanningen att Ljud och Bild tokhyllar allt, jag har sett många grejer genom åren som bara få sådär intryck. Gäller för övrigt Hifi &Musik och Hembiotidningen, allt är inte bra jämnt även om en del hävdar det. Men Jag har också läst de Svenska genom alla år så man lär sig att läsa "igenom" testerna så det kan vid en första anblick se bra ut men läser man mellan raderna så är det inte så bra. Men Buchardts högtalare är bra shit oavsett vad som står i någon tidning! De förtjänar verkligen framgång.
90 POINTS & MORE Really EXCEPTIONAL whiskies. (So, that's a very small minority of maybe 1 or 2%.)
85-89 POINTS The HIGHLY RECOMMENDABLE whiskies, usually saved for special occasions.
80-84 POINTS The RECOMMENDABLE whiskies, perfect as a 'daily dram' if the price is right.
75-79 POINTS Whiskies that are (BETTER THAN) AVERAGE - compared to other malt whiskies.
70-74 POINTS Whiskies that are BELOW AVERAGE - compared to other (single) malt whiskies.
LESS THAN 70 Very good for a blended whisky, but NOT VERY GOOD for a (single) malt whisky.
FBK skrev:ante_77 skrev:FBK skrev:För oss som lyssnat på märket kan jag säga att de är bättre än det mesta i samma prisklass, man blev lite förvånad över att de inte kostar mer än de gör.
Precis
Men det är inte hela sanningen att Ljud och Bild tokhyllar allt, jag har sett många grejer genom åren som bara få sådär intryck. Gäller för övrigt Hifi &Musik och Hembiotidningen, allt är inte bra jämnt även om en del hävdar det. Men Jag har också läst de Svenska genom alla år så man lär sig att läsa "igenom" testerna så det kan vid en första anblick se bra ut men läser man mellan raderna så är det inte så bra. Men Buchardts högtalare är bra shit oavsett vad som står i någon tidning! De förtjänar verkligen framgång.
med en stor nypa salt.
Henrik
genstruktur skrev:Hörde dem igen nu på mässan i Jönköping. Tror det var en ny modell. Lät bättre än jag minns. Dvs skitbra. Tror att jag gillade dem bäst. Speciellt eftersom de inte kostar som en ny bil.
sladdbarn skrev:genstruktur skrev:Hörde dem igen nu på mässan i Jönköping. Tror det var en ny modell. Lät bättre än jag minns. Dvs skitbra. Tror att jag gillade dem bäst. Speciellt eftersom de inte kostar som en ny bil.
Det verkar som att alla gillar dom, börjar bli sugen på ett par...
adagio skrev:Har lyssnat hos Buchardt några år i rad. De brukar ha rummet bredvid oss. Det är för priset välljudande lådhögtalare men jag har ett frågetecken. De spelar alltid samma 5-6 låtar, låtar som är producerade på ett sätt som får syrrans kompaktaanläggning från JVC att låta hiend? Stockfisk och liknande, låter ju lika dant i princip alla anläggningar.
Man undrar bara stilla, hur låter de utanför sin comfort zone? Sen är det ju alltid imponerande när små högtalare spelar högt o djupt, men man förstår ju att man på något sätt gör våld på fysikens lagar. Ofta låter små högtalare....små på låg volym. Det är först vid en viss nivå de expanderar och spelar ut. Innan dennna gräns är de totalt ointressanta att lyssna på. Buchart spelar alltid rejält högt, de borde lära sig stänga dörren på mässor när de krämar på tycker jag.
Prissättningen blir ju låg när man säljer direkt till kund och förlägger tillverkning i fjärran östern ,host kina host.
Därför ska man nog jämföra Buchardt med högtalare som kostar 60-70 procent mer, ännu mer om tillverkningen sker i tex Sverige. Bra för konsumenter iofs men att säga en dansk produkt är att överdriva lite. Engineered in Danmark built in China kanske är mer rätt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster