Moderator: Redaktörer
FBK skrev:Som det är idag så är det inte bra då olika smakriktningar lyser med sin frånvaro hos de flesta utställarna. Och en del utställare kör med samma musik stil jämnt, mässa efter mässa. Jag tror att det är ett medvetet val då de inte vill sätta anläggningarna under för stora provningar
Kralle skrev:Tyckte precis du hade synpunkter på Buchardts val av musik.
Syftade på piaggios inläggFBK skrev:Kralle skrev:Tyckte precis du hade synpunkter på Buchardts val av musik.
Jag har inte haft några synpunkter på Buchardts val av musik, de har inte spelat mässjazz när jag hört dem och det har varit skönt.
mhr1229 skrev:Jag har spelat Buchardt Audio S300 hemma hos mig och de lät utmärkt. Harmoniska och välbalanserade. Bra bas för storleken. För priset är de nog mycket svårslagna bland kommersiellt tillverkade färdigbyggda högtalare.
jansch skrev:SB element får oftast bra omdömen och bra mätresultat.
Tangband skrev:Verkar vara denna bas, 625:- på hifikit. En Sb acoustics 6:a med polycone. Verkar prisvärd
Visst ser det ut som ett 24 db filter på bilden ovan ?
DanNorman skrev:Klassiskt felkonstruerad 6"/1"-högtalare, där spridningen ökar massor över delningsfrekvensen. Dessutom kraftig diffraktion i diskanten och i det hela knepig tonkurva.
Edit: Enligt mina preferenser givetvis.
Kraniet skrev:
edit: utifrån tonkurvan förstår jag varför folk tycker de låter så bra. Ser verkligen ut att göra det.
Däremot visar ju båda högtalarna på energidipp runt delningen. Är det en artefakt av 4e ord L/R?
RogerGustavsson skrev:Är inte säkert att Guru har den kurvan i den rekommenderade uppställningen i lyssningsrummet. Den är ju nära släkt med Ino piP och den har inte den kurvan som visas heller.
Tangband skrev:Vad säger DanNorman ?
tomasgbg skrev:Den minskade bas kapaciteten har med storleken på lådan att göra.
S400 är betydligt mindre än s300.
Vad gäller instrument placering så är nog s400 av en mer avsköljande karaktär helt enkelt.
DanNorman skrev:Hur har han konstruerat in tydligare instrumentseparation? Och varför valt en sämre baskapacitet i en dyrare högtalare?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], data_foggen, doppler och 20 gäster