darkg skrev:Bara att glasa och måla vita så har du dubbeldörrarna till punschverandan på herrgårn.

Moderator: Redaktörer
darkg skrev:Bara att glasa och måla vita så har du dubbeldörrarna till punschverandan på herrgårn.
Alexi skrev:
Aerob skrev:Nu har du helt säkert hunnit med ytterligare något lager?
Alexi skrev:Aerob skrev:Nu har du helt säkert hunnit med ytterligare något lager?
Han med tre lager förra helgen, sen fick jag en gruvlig huvudvärk (av ångorna?) som först nu har gått över. Kommer gå långsammare nu eftersom det tar längre tid för varje lager olja att tränga in, tills den är helt mättad, då brukar det ta ungefär en vecka innan den är helt torr.
När det är klart så ska jag börja med insidan där vissa delar ska oljas in med paraffinolja, för att jag tänker att det gör MDF'n lite mer tät och stum.
Sedan hårdvax som också det ska härda minst en vecka.
Sist av allt ska det på ett tunt lager Black Bison Antikvax.
När allt det är klart är det dags att börja borra hål för elementen, dra internt kablage och fylla med dämpmaterial.
Här är en liten detaljbild hur de ser ut just nu.
Aerob skrev:Väldigt krispig bild, ser riktigt bra ut! Snickaren får dock skämmas ett uns som lämnat kvar ett par märken från en kugihiki i lite dåligt skick... Hur lirar faneret ihop med dina i32s då?
gflar skrev:Aerob skrev:Väldigt krispig bild, ser riktigt bra ut! Snickaren får dock skämmas ett uns som lämnat kvar ett par märken från en kugihiki i lite dåligt skick... Hur lirar faneret ihop med dina i32s då?
Kugihiki?
Alexi skrev:Inte hänt något tyvärr.
Svärfar har fått en hjärnblödning så fritiden går åt till att ta hand om honom och familjen.
Behöver beställa mer olja och vax också, men just nu finns varken tid eller intresse för hifi, så dröjer nog till nästa år innan jag fortsätter projektet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster