Moderator: Redaktörer
Kalejdokom skrev:Lite off topic (nästan), men en intressant fråga med en sådan isobarik-variant är om man kan bygga en 2-vägare på det sättet och låta basarna spela upp till typ 2 kHz? Eller bör man i sådant fall koppla som en 2,5-vägare och låta den inre basen bara spela i det lägsta registret? Jag tänker på om man t.ex. har fyra st 6,5-tumsbasar och vill bygga ett par riktigt små stativare?
Hade inte Totem en sådan variant och hur var den inre basen monterad och kopplad?
Belker skrev:Kul att det händer!
Hur blev det egentligen med filter? Konstruerade Ingvar ett, eller?
Alexi skrev:Någon som har kvar den där pdf filen som visade mätningar på hur ändringar i cr80s påverkade?
Aerob skrev:Vräkt ännu?
jonasp skrev:Aerob skrev:Vräkt ännu?
Untz untz untz
(han hör inte att det knackar)
untz untz untz
(han hör inte att vi ringer och frågar hur det låter)
untz untz untz
(han hör, men han hör inte, och han känner)
untz untz untz
Alexi skrev:Vi satt 8 personer här och lyssnade i fredags. Först vid tretiden på natten släpade jag mig i säng och trotts att vi spelade infrastark musik på obekvämt stark nivå så klagade inte grannarna vilket jag är väldigt tacksam för.
Jag blev överaskad över hur stor skillnad det blev och då pratar jag inte om basen, utan om hur mycket mjukare (mindre dist?) hela registret blev. Det är som om musiken tidigare lät lite ansträngd och nu kan flöda fritt. Stycken som tidigare låtit aningen vasst låter nu helt oansträngt och rent. Det som saknas är den där förmågan att trycksätta hela lägenheten som komorok har. Ingen smocka i mellangärdet eller byxfladder. Men inte heller några större rumsproblem. Avgrundsdjupt men inte fysiskt.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 15 gäster