Moderator: Redaktörer
bootstrap skrev:Hej,
Hittade billiga blåtandslurar så jag tänkte, att det är dags för nya lurar Marshall Major II Bluetooth. Tyvärr fick jag reklamera dessa för höger hörlur som verkar ha all blåtandselektronik i sig, piper! Inget behagligt vitt brus heller utan mer som en liten mygga i örat. Helt oanvändbara!
Oljudet på Marshall lurarna är lågt, man hör det inte om man inte vet att det är där i bullrig miljö. Men sen på kvällen när det är tyst så tränger det i genom musiken.
Jag fick ett till par med samma problem. Så dom fick också åka tillbaka och jag fick pengarna åter.
När jag läser recensioner om dessa lurar så ser jag att man väldigt diplomatiskt nämner detta på flera stället, man kallar det BT noise. Jag minns inte att mina gamla BT lurar hade detta problem. Jag har sneglat på Sennheiser Momentum Wireless M2 men när jag kollade runt lite på recensioner så nämns detta igen, oljud från BTn.
Har jag förträngt att mina gamla BT lurar inte hade detta, har alla BT lurar oljud för sig?
Finns det en billig BT lur under tusenlappen som inte har oljud för sig?
Empa skrev:Hur upptäcker man detta? Jag har ett par Sennheiser PXC550.
hifikg skrev:Jag har ett par Sony lurar som försvann ur sortimentet men nu har kommit tillbaka som "bulk" dvs i en enkel förpackning till lågt pris, typ 399 kronor eller nåt sådant.
http://www.ljudochbild.se/test/horlurar ... ony-sbh80/
Hittar dem inte nu, bulkversionen fanns på webhallen. Jag har ändå bytt mina flera gånger, inte pga missljud utan för att ljudet fallit bort i ena kanalen efter en tid och för att de rent mekaniskt slets ut på kort tid. Är inne på mitt femte par nu, tappade bort ett par... de funkar perfekt för att lyssna på ljudböcker och som handsfree till telefonen, de dubbla mikrofonerna gör att ingen klagar på ljudet och jag hör väldigt väl vad folk säger. Musik... tja... njae... jag e väl lite picky där med mina HD 650 som referens och helt utan avbrott är det inte heller.
bootstrap skrev:hifikg skrev:Jag har ett par Sony lurar som försvann ur sortimentet men nu har kommit tillbaka som "bulk" dvs i en enkel förpackning till lågt pris, typ 399 kronor eller nåt sådant.
http://www.ljudochbild.se/test/horlurar ... ony-sbh80/
Hittar dem inte nu, bulkversionen fanns på webhallen. Jag har ändå bytt mina flera gånger, inte pga missljud utan för att ljudet fallit bort i ena kanalen efter en tid och för att de rent mekaniskt slets ut på kort tid. Är inne på mitt femte par nu, tappade bort ett par... de funkar perfekt för att lyssna på ljudböcker och som handsfree till telefonen, de dubbla mikrofonerna gör att ingen klagar på ljudet och jag hör väldigt väl vad folk säger. Musik... tja... njae... jag e väl lite picky där med mina HD 650 som referens och helt utan avbrott är det inte heller.
Billigt! Ja hifi bryr jag mig inte om. Lurar på språng är slit och släng så jag tycker inte det är värt att spendera en massa pengar på välljud när den ändå kommer bli kabel glapp förr eller senare.
Du minns inte om dessa förde oljud med sig? Eller du kanske aldrig använde dem när det var tyst runt om kring?
Lassen skrev:Kjell har just nu dessa Jbl Everest till reducerat pris.
Om de är bra (och om priset därmed verkligen är bra) vet jag ej. De har inte noice canceling.
https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/horlurar-headset/bluetooth-headset/jbl-everest-310-bluetooth-headset-p97971
DrBoar skrev:Har Supra Nitro X som i mina öron låter bättre än Sennheisers pluggar. Likaså låter Pioneer SE-MS7BT riktig bra, inga konstiga ljud. Kan tappa kontakten när lurar och telefon är mer än 5-10 meter från varandra
bootstrap skrev:DrBoar skrev:Har Supra Nitro X som i mina öron låter bättre än Sennheisers pluggar. Likaså låter Pioneer SE-MS7BT riktig bra, inga konstiga ljud. Kan tappa kontakten när lurar och telefon är mer än 5-10 meter från varandra
Pioneer lurarna gillar jag. Tack för tipset, jag provar dessa.
goat76 skrev:bootstrap skrev:DrBoar skrev:Har Supra Nitro X som i mina öron låter bättre än Sennheisers pluggar. Likaså låter Pioneer SE-MS7BT riktig bra, inga konstiga ljud. Kan tappa kontakten när lurar och telefon är mer än 5-10 meter från varandra
Jag upplever Pioneer SE-MS7BT som ganska tunna i ljudet men hörlurar kan uppfattas väldigt olika från person till person så jag hoppas du har möjlighet att testa innan köp.
bootstrap skrev:Empa skrev:Hur upptäcker man detta? Jag har ett par Sennheiser PXC550.
Med Marshall Major II Bluetooth så lyssnar jag på musik sent på kvällen när sambo och barn sover, inte lika mycket trafik utanför och allt annat avstängt. Det är tyst och lugnt. För mig normal nivå på volymen är mycket lägre nu då man inte behöver överrösta en massa buller.
På denna nivå så hör man ett mycket irriterande pip som tränger igenom musiken, lyssnar man på något lite mer dynamisk som har lite tystare stycken så tar pipet över. Mellan låtar då det är tyst så hört det väldigt tydligt, karaktären på pipet är mycket jobbigt att lyssna på så jag tror inte man kan vänja sig bort vid det. Stoppar man musiken så stänger den av blåtanden mycket snabbt, då försvinner pipet.
Är det tyst och lugnt så kan du inte missa det, om du har oljud som på Marshall Major II Bluetooth.
Empa skrev:bootstrap skrev:Empa skrev:Hur upptäcker man detta? Jag har ett par Sennheiser PXC550.
Med Marshall Major II Bluetooth så lyssnar jag på musik sent på kvällen när sambo och barn sover, inte lika mycket trafik utanför och allt annat avstängt. Det är tyst och lugnt. För mig normal nivå på volymen är mycket lägre nu då man inte behöver överrösta en massa buller.
På denna nivå så hör man ett mycket irriterande pip som tränger igenom musiken, lyssnar man på något lite mer dynamisk som har lite tystare stycken så tar pipet över. Mellan låtar då det är tyst så hört det väldigt tydligt, karaktären på pipet är mycket jobbigt att lyssna på så jag tror inte man kan vänja sig bort vid det. Stoppar man musiken så stänger den av blåtanden mycket snabbt, då försvinner pipet.
Är det tyst och lugnt så kan du inte missa det, om du har oljud som på Marshall Major II Bluetooth.
Jag har försökt att tänka på det men har inte hört något pip. Överlag är jag väldigt nöjd med dessa lurar, perfekt att de kan vara kopplad till två enheter samtidigt (jobbdator och privattelefon). Smidig styrning för att höja/sänka volymen och svara på samtal. Brusreducering trodde jag inte var något för mig men otroligt skönt att ha på kontoret. Sedan verkar de vara rätt tåliga, men inget jag har provat själv.
Spola till 1min 40s[ YouTube ]
bootstrap skrev:goat76 skrev:bootstrap skrev:
Jag upplever Pioneer SE-MS7BT som ganska tunna i ljudet men hörlurar kan uppfattas väldigt olika från person till person så jag hoppas du har möjlighet att testa innan köp.
14 dagar ångerrätt via distansköplagen, så jag hinner testa hemma i lugn och ro.
Edit: Men jag kommer förmodligen behålla dem oavsett om de bara är fria från oljud.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster