Eftersom det ibland uppstår rätt extremt starkt ljud ur vissa instrument, ser jag gärna en mick som klarar detta.
Och NEJ, jag vill inte bli rekommenderad någon mick som kostar flera tusen
Moderator: Redaktörer
JBL skrev:Och NEJ, jag vill inte bli rekommenderad någon mick som kostar flera tusen
Dawen skrev:DPA 4091
popedh skrev:Nämn gärna rundmikar för runt 1000kr.
popedh skrev:Vad för kvalitet kräver han da? "föreslå inga mikar som kostar flera tusen" skriver han... ehh.. 57 funkar toppen... och både tsm´s, eller nån annan kinatillverkare´s små eller stormebransmickar fixar i af 130db, Dessutom... vilken miljö skall han banda i? preampar? kompressorer...
Rundtagande... visst... men det kanske står folk bredvid...
Nämn gärna rundmikar för runt 1000kr.
offaxis.. ehh kör ofta över 30 njurmikar här samtidigt på mindre än 300kvm.. å de e sällan eller aldrig jag upplever några som helst oaxproblem...
hallå lixom...
popedh skrev: ehh kör ofta över 30 njurmikar här samtidigt på mindre än 300kvm.. å de e sällan eller aldrig jag upplever några som helst oaxproblem...
hallå lixom...
Morello skrev:SM57 är en junkmikrofon som duger att ställa framför en gitarrstärkare på scenen, men även där finns bättre alternativ. 57:an har knappast något att göra i en inspelningskedja.
paa skrev:popedh skrev: ehh kör ofta över 30 njurmikar här samtidigt på mindre än 300kvm.. å de e sällan eller aldrig jag upplever några som helst oaxproblem...
hallå lixom...
popedh;
Kan du förklara varför skillnaden hur frekvensgången varierar med avståndet, med en njure resp en rundtagande mik, inte skulle spela någon roll när man spelar in musikinstrument?
Och vilket avstånd har du funnit vara det som ger inspelningen riktig frekvensgång med njurmickarna, för såväl direktljud som reflekterat ljud, eller skiljer det sig mellan fabrikaten och typerna?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster