Laila skrev:Vesste inte vicken violinstämma som du spelte*, men fy för tusan va bra ni va, dä rann faktister ena små tårar, då å då . . . typ.![]()
![]()
*Vicken varä . . . ?
Moderator: Redaktörer
Laila skrev:Vesste inte vicken violinstämma som du spelte*, men fy för tusan va bra ni va, dä rann faktister ena små tårar, då å då . . . typ.![]()
![]()
*Vicken varä . . . ?
Dartman skrev:Danko Jones på Backstage i Linköping. Gossarna levererade som vanligt. Kul mellansnack med glimten i ögat, ruggigt tajt band spelande gladpunk/hardcore. Jag och kompisen var dock där för förbandet Skraeckoedlan. De var en smula otajta någon gång, och sången lämnade ibland en del att önska - men som helhet var de mycket bra. Jag rekommenderar att se dem om möjligheten finns då det går rykten om osämja inom bandet...
/Jonas
jogge skrev:Dartman skrev:Danko Jones på Backstage i Linköping. Gossarna levererade som vanligt. Kul mellansnack med glimten i ögat, ruggigt tajt band spelande gladpunk/hardcore. Jag och kompisen var dock där för förbandet Skraeckoedlan. De var en smula otajta någon gång, och sången lämnade ibland en del att önska - men som helhet var de mycket bra. Jag rekommenderar att se dem om möjligheten finns då det går rykten om osämja inom bandet...
/Jonas
Ja, Skraeckoedlan vill jag också se. Väl värda att upptäcka - stoner på svenska. Får hoppas att de inte lägger ned verksamheten...
Zeeall skrev:jogge skrev:Dartman skrev:Danko Jones på Backstage i Linköping. Gossarna levererade som vanligt. Kul mellansnack med glimten i ögat, ruggigt tajt band spelande gladpunk/hardcore. Jag och kompisen var dock där för förbandet Skraeckoedlan. De var en smula otajta någon gång, och sången lämnade ibland en del att önska - men som helhet var de mycket bra. Jag rekommenderar att se dem om möjligheten finns då det går rykten om osämja inom bandet...
/Jonas
Ja, Skraeckoedlan vill jag också se. Väl värda att upptäcka - stoner på svenska. Får hoppas att de inte lägger ned verksamheten...
Skraeckoedlan jobbar ju på sitt tredje album så dom lär inte lägga ned snart (hoppas jag).
Jansson skrev:@Jonas
Fasen. Jag hade glömt att du oxå skulle gå. Verkligen ledsen för det! Fast vi hade inte hunnit ses innan konserten i alla fall. Kom direkt från kliniken, var tvungen att stå över.
Lång konsert (2,5h) så sen var det direkt i bingen. Tidig morgon.
Men vi kommer ses nästa gång.
jansch skrev:Får man vara nostalgisk i denna tråd? ...Och konstatera att det bästa jag någonsin hört live var Queen på Scandinavium i Göteborg för 100:a år sedan.
Det näst bästa Led Zepperlin på Que Club i Göteborg för sådär 200 år sedan....
Och det 3:e bästa The Cream i Stockholm för 400 år sedan.... trots att Eric Clapton var påtänd som ett svin....
Dartman skrev:The The på Münchenbryggeriet i Sthlm. Lysande konsert med fantastiskt bra ljud. Hoppas ni var där!
//Jonas
Användare som besöker denna kategori: RJohan och 16 gäster