Johan_Lindroos skrev:Tjacka CD!
Någon speciell artist som du rekommenderar?
/ B
Ps, har en bil vars färddator krånglar, kanske jag ska köpa en cykel istället?
Moderator: Redaktörer
Johan_Lindroos skrev:Tjacka CD!
Tangband skrev:Här är en test från engelska Hifi choice , men den är från den polska översättningen
De som orkar kan använda Google translate och läsa.
http://www.hifichoice.pl/yamaha-musicca ... test,70,24
Frisk skrev:Fick FW-uppdatering för någon vecka sen, nu verkar problemet att jag inte hittar spelaren vara löst! Jag slipper starta om Wifi varje gång jag vill slå igång musik. Verkar dock fortfarande sakna reply gain vilket gör det ohållbart att lägga in ett flertal blandade skivor och spela med random-funktionen. Hoppa fram i FLAC verkar fortfarande inte heller funka, trist att behöva spela de första 40 minuterna igen av podcasten jag precis började lyssna på i källaren...
I övrigt är jag fortfarande mycket nöjd med spelaren. Spelar musik utmärkt från NASen utan problem. SACD-rippar hackar lite ibland men har den ansluten på trådlösa nätet för stunden, kanske bara är bandbredden som inte räcker till, det kan jag inte skylla på spelaren innan jag själv utrett närmare.
DVD-ai skrev:Nej nu är min Yamaha helt oanvändbar så den får åka tillbaka... jag vet inte om jag fick ett kasst exemplar !?
Jag kan inte ha en lösning som fryser musiken, inte laddar låtar, hoppar över gällande kö och nu senaste: vägrar spela upp en låt rätt som det är.
detta oavsett att jag har testa två olika routers, kör trådbundet och olika enheter att styra från.
Såhär långt känns det som om denna Yamaha INTE är tillräckligt bra ärligt tala.
DVD-ai skrev:Nej nu är min Yamaha helt oanvändbar så den får åka tillbaka... jag vet inte om jag fick ett kasst exemplar !?
Jag kan inte ha en lösning som fryser musiken, inte laddar låtar, hoppar över gällande kö och nu senaste: vägrar spela upp en låt rätt som det är.
detta oavsett att jag har testa två olika routers, kör trådbundet och olika enheter att styra från.
Såhär långt känns det som om denna Yamaha INTE är tillräckligt bra ärligt tala.
DVD-ai skrev:Jag köp optiskt från Yamaha till en Benchmark DAC som är försteg så ingen kontakt finns mellan Yamaha och övriga anläggningen
Tangband skrev:DVD-ai skrev:Jag köp optiskt från Yamaha till en Benchmark DAC som är försteg så ingen kontakt finns mellan Yamaha och övriga anläggningen
Jag menar störningar via jord i elnätet, prova koppla ur rotelsteget helt och kolla om yamahan fungerar bättre
DVD-ai skrev:Jag köp optiskt från Yamaha till en Benchmark DAC som är försteg så ingen kontakt finns mellan Yamaha och övriga anläggningen
Nutti skrev:Ja det hade varit kul att testa båda sida vid sida, fördelen med en majik ds/dsm hade för mig varit att den hade passat in bra designmässigt.
Har bara provat på Linns app hos linn handlare och då har det streaming från nas, kändes smidigt men har ingen aning om hur den fungerar med sreamingtjänster.
Jag har fiber 250 från Comhem, använder deras router och styr allt med en Samsung s9. Har testat både Wifi och kablat mot Comhem routern men märkte ingen skillnad.
Jag kanske ska testa att koppla in min gamla airport express som jag satte undan för att kom hem routern var en ac router.
Använder du din yamaha med pre out eller line out?
Nutti skrev:Jag lyckades fixa ett qobuz konto med hjälp av vpn. Qobuz fungerar riktigt bra och snabbt med yamahan. Däremot saknades mycket musik som jag gillar. Det får bli Spotify connect på wxc:n framöver, Spotify är Spotify ändå och det låter helt ok.
Användare som besöker denna kategori: Lennart och 4 gäster