Laila skrev:paa skrev:Marshall har stereo på alla sina enheter, vilket ligger som ett stort plus.
Har i skrivande stund minst två Marshall-enheter som arbetar i renaste monio . . . typ.
Är det sant? Vilka modeller är det?
Moderator: Redaktörer
Laila skrev:paa skrev:Marshall har stereo på alla sina enheter, vilket ligger som ett stort plus.
Har i skrivande stund minst två Marshall-enheter som arbetar i renaste monio . . . typ.
paa skrev:Laila skrev:paa skrev:Marshall har stereo på alla sina enheter, vilket ligger som ett stort plus.
Är det sant? Vilka modeller är det?
Johan_Lindroos skrev:goat76 skrev:Så du beställde för 20 dagar sen och har inte fått paketet än, helt otroligt!
Testade precis ringa för att fråga om min order men la på när den automatiska rösten sa att alla ordrar är försenade upp till 10 dagar, och att personalen inte har tillgång till att se var enskilda beställningar befinner sig.
Skumt att ett så stort och etablerat företag kan ha sådana leveransproblem på varor som finns på lager.
Ja, och sedan fick jag ett sms den 8:e augusti där det stod såhär:
----------------------------------------------------
Hej!
Vi har ny information angående din order 9879xxxx.
Ordern har fått ett nytt planerat leveransdatum
till v.34-35 på grund av fördröjning från vårt centrala lager.
Med vänlig hälsning IKEA
---------------------------
Å nu är det ju vecka 34 och jag har inte hårt nå't mer...
Johan_Lindroos skrev:Så låddan verkar ha kommit fram, men jag har inte haft tid att hämta den än. Jag tycker att det som helhet blev en dålig köpupplelvelse eftersom det var oväntat långsam leverans. Så mitt råd är väl att inte köpa på Ikeas postorder. Om man ska köpa i butik kan det vara bra att kolla lagersaldo INNAN, för där är de också DÅLIGA, t.ex. en säng så kan det fattas hälften av delarna när man är där och ska handla!!!![]()
Så det verkar som Ikea vill att man ska åka dit OFTA för att kunna roffa åt sig de enstaka saker som kommer in i lager, så att man då handlar ännu mer grejor av dem. Smart idé kanske!?!
Så här verkar det bli alltmer med denna idé med "just-in-time"-lager. Jag är skeptisk.
Allt som allt nästan en månads leveranstid, "bra" jobbat IKEA!!!!![]()
![]()
NADifierad skrev:NADifierad skrev:Funderar på att ge bort en Eneby i present.
Någon som hunnit jämföra mot tex Marshall Stanmore& Co?
darkg skrev:Minns den senaste volyminställning eller startar den på någon standardnivå?
Johan_Lindroos skrev:Johan_Lindroos skrev:goat76 skrev:Så du beställde för 20 dagar sen och har inte fått paketet än, helt otroligt!
Testade precis ringa för att fråga om min order men la på när den automatiska rösten sa att alla ordrar är försenade upp till 10 dagar, och att personalen inte har tillgång till att se var enskilda beställningar befinner sig.
Skumt att ett så stort och etablerat företag kan ha sådana leveransproblem på varor som finns på lager.
Ja, och sedan fick jag ett sms den 8:e augusti där det stod såhär:
----------------------------------------------------
Hej!
Vi har ny information angående din order 9879xxxx.
Ordern har fått ett nytt planerat leveransdatum
till v.34-35 på grund av fördröjning från vårt centrala lager.
Med vänlig hälsning IKEA
---------------------------
Å nu är det ju vecka 34 och jag har inte hårt nå't mer...
Lite mer Off Topic...!![]()
Det här kom i måndags 27 augusti, jag har inte hunnit skriva än: Jag lägger in även hela rasket av det som kom sedan så jag inte ska behöva plåga er mer sedan.![]()
------------------------------------------------------
Hej Johan Lindroos,
Din order har nu lämnat vårt lager och är på väg till Dig.
Du kommer att få ett SMS som anger var och när Du kan hämta ditt paket. Saknar Du mobilnummer skickar vi en avi med posten.
Din följesedel bifogas i detta mail.
Du kan följa Din leverans på ikea.se. Ange Ditt ordernummer: 98792xxxx
Tack för att Du handlar på IKEA!
----------------------------------------------------------
Sedan kollade jag på IKEAs hemsida:
--------------------------------------------------------------------------
Order No: 98792xxxx
Delivery Time: 2018-08-21 07:00 - 22:00
Date Status
2018-08-27 Din IKEA leverans är nu på väg från vårt lager
----------------------------------------------------------------------------
Sedan fick jag igår ett SMS:
------------------------------------------
Paket från 012 Ikea Kungens kurva finns nu hos Office Depot S:t Eriksgatan 37B. Ange XXXX. Visa leg. Bud visar bådas leg.
------------------------------------------
och Ikea:
--------------------------------------------------------------------------
Order No: 98792xxxx
Delivery Time: 2018-08-21 07:00 - 22:00
Date Status
2018-08-28 Din IKEA leverans är nu på postens utlämningsställe. Brevavin skickas till dig.
----------------------------------------------------------------------------------
Så låddan verkar ha kommit fram, men jag har inte haft tid att hämta den än. Jag tycker att det som helhet blev en dålig köpupplelvelse eftersom det var oväntat långsam leverans. Så mitt råd är väl att inte köpa på Ikeas postorder. Om man ska köpa i butik kan det vara bra att kolla lagersaldo INNAN, för där är de också DÅLIGA, t.ex. en säng så kan det fattas hälften av delarna när man är där och ska handla!!!![]()
Så det verkar som Ikea vill att man ska åka dit OFTA för att kunna roffa åt sig de enstaka saker som kommer in i lager, så att man då handlar ännu mer grejor av dem. Smart idé kanske!?!
Så här verkar det bli alltmer med denna idé med "just-in-time"-lager. Jag är skeptisk.
Allt som allt nästan en månads leveranstid, "bra" jobbat IKEA!!!!![]()
![]()
Zeeall skrev:Hittade en liten konkurent som dessutom går att köra i stereo!
https://www.hogtalare.audio/
Pris: ingen aning då dom inte säljs än.
petersteindl skrev:Zeeall skrev:Hittade en liten konkurent som dessutom går att köra i stereo!
![]()
![]()
kul.
Zeeall skrev:Hittade en liten konkurent som dessutom går att köra i stereo!
paa skrev:Zeeall skrev:Hittade en liten konkurent som dessutom går att köra i stereo!
Det ser ju ut att vara samma konfiguration som AudioPro och Marshall och en massa andra, med en bashögtalare och två diskanter som matas i stereo.
Det fanns väl samma lösning på 70-talets "bergsprängare" som även hade en knapp märkt t.ex hyperstereo, som mer eller mindre lyckat breddade den relativt lilla stereoeffekt man får med en sådan liten enhet.
Thomas_A skrev:OT: Ang bergsprängare jag minns denna klassiker från en sommar och vilket ljud det var... frågan är om minnet sviker eller om den imponerar fortfarande?
[ Bild ]
Zeeall skrev:Thomas_A skrev:OT: Ang bergsprängare jag minns denna klassiker från en sommar och vilket ljud det var... frågan är om minnet sviker eller om den imponerar fortfarande?
[ Bild ]
Hörde en sådan för inte allt för länge sedan. Hade förvisso ett par innanför rocken (som sig bör när en sådan tingest är i närheten) men inte fan lät det dåligt!
Samma ägare har nu bytt till en JBL Charge 3 och den låter nästan lika bra. Så på den fronten så har schysst ljud blivit betydligt mindre.
paa skrev:Nu finns en stor artikel, även med mätningar, på båda Eneby-högtalarna i senaste MoLT.
Användare som besöker denna kategori: Mata och 30 gäster