Moderator: Redaktörer
Kraniet skrev:Ettan låter lite mer "burkigt" och mindre ljust kanske.
Men de är som sagt ganska dåliga båda två. Vad är det som inspelningarna är tänkta att visa?
Bill50x skrev:Frågan är fortfarande - hör ni någon skillnad mellan filerna?
/ B
goat76 skrev:Bill50x skrev:Frågan är fortfarande - hör ni någon skillnad mellan filerna?
Ja. Tydligast på sången som låter närmare i fil 2.
Bill50x skrev:Men det som är intressant tycker jag, är att enda skillnaden är NAS'en - och att den hörs.
Bill50x skrev:mobiltelefon
inga garantier för nivåmatchning [eller ens position?]
inte exakt samma utsnitt
Men det som är intressant tycker jag, är att enda skillnaden är NAS'en - och att den hörs.
matssvensson skrev:MasVisade filerna. Nu verkar MasVis inte "titta" på exakt samma utsnitt i filerna, så jag vet inte vad ni som kan uttolka graferna kan säga. De verkar inte vara helt identiska i alla fall.
mangs skrev:Var det bara för mig som fil nr lät mer som en hårt komprimerad mp3? Om det nu är olika NAS kanske det är någon inställning kring var och hur transcodingen sker?
AndreasArvidsson skrev:Varför ens blanda in en mikronon om det är en NAS man testar? Mät bara på källan eller dacens utgångar.
dewpo skrev:Nu har jag lyssnat på låten 'Highwire Heart' både från de två dropbox filerna och direkt från Tidal
i Stereon, Datorn högtalare och i Lurar och det jag kommit framtill är att låten låter kass i alla versioner
Det är helt enkelt en skitinspelning av en skitlåt så att säga, Redan ifrån början, Förvanskad återgivning eller ej, Det gör ingen skillnad.
mangs skrev:Var det bara för mig som fil nr lät mer som en hårt komprimerad mp3? Om det nu är olika NAS kanske det är någon inställning kring var och hur transcodingen sker?
Bill50x skrev:Så då är vi tillbaka på ruta ett: Kan en NAS påverka ljudet?
Bill50x skrev:Vi kan förstås diskutera upptagningens kvalitet och att skillnaden mer beror på upptagningen än på använda apparater (i detta fallet två olika NAS'ar). Men man får ju förutsätta att personen bakom testet hörde det hela live också, och förmodligen med större skillnad än vad filerna visar. Annars hade det ju inte varit någon idé att spela in alls, eller hur?
Användare som besöker denna kategori: Sillstryparn och 3 gäster