Ja jag heter Mats och bor i Löddeköpinge i Skåne. Min ålder är snart 37 (26 januari)
Jag arbetar som registerare på Kulturen i Lund (vi registrerar deras stora samling, ca 90 000 pinaler)
Älskar musik som Genesis, Tangerin dream, Phil Collins och Peter Gabriel har gjort. Givetvis andra också men de är lite husgudar.
Min utrustning består av
Arcam 100
Frontar: Audio pro Ego 515
bak: Ego 414
Sub: Sub ego
Dvd: Pioneer 565
Kablagehögtalare fram: Supra ply s3,4 (som har fått min anläggning låta ännu bättre nu när dom är inbrända.) Kanske inbillning men vad gör det bara man är nöjd

bak: Jentech Supra 2,0
Signalkablar sub: Supras
signalkablar mellan dvdn och förstärkaren: här har jag slarvat och det skall förbättras jag lovar. Har nämlig blandat. Två par Taralabs och två par profigold. Kanske inte så bra när jag lyssnar på dvdaudio och SACD

Jag är nöjd med ljudet, men på vissa skivor som exempelvis Highfidelitys testskivor där de spelar extrem bas (som den sista spår nummer fem) så skorrar lite min bas (om man går över 52 på Arcamen) eller kanske något annat. Men annars är jag mycket nöjd. Andra som Ranefjord,Ear och Johan B (på det mycket trevliga forumet Hififorum) tyckte mina högtalare lät lite för skrikiga i diskanten. Men jag gillar det ljudet och upplever dom inte så skrikiga.
Mätningar och dylikt tycker jag är tråkigt. Har jag sömnproblem så läser jag mätningar som någon här eller hififorum har skrivit. Jag är en idiot på det området.
Min stora önskan är att det skall bli fred mellan forumen. Bägge två behövs.
Jag tänkte ha en hifiträff lördagen den 31 kl 15 (kanske kommer det folk från hififorum så inget krig tack). Ni är hjärtligt välkomna.